یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - در شرایطی که هیجانات بازار ارز باعث شیوع تحلیل‌ها، پیش‌بینی‌ها و انتقادهای بی‌اساس و هیجانی شده، با این حال دولت مصمم است هزینه سیاسی اصلاح شیوه مدیریت ارزی را بپردازد، اما روش‌های شکست خورده قبلی نظیر ارزپاشی و تعیین قیمت دستوری را تکرار نکرده و به مقابله با ریشه‌های مسئله تمرکز کند.

قم_ایرنا_ مدیرعامل شرکت گاز استان قم گفت: کلنگ گازرسانی به 5 روستای قم دهه فجر امسال به زمین زده خواهد شد که با تکمیل این طرح در سال آینده، ضریب نفوذ گاز در این استان تکمیل خواهد شد.

تهران - ایرنا - مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با اعلام اینکه 3 هزار و 300 کیلومتر راه در بخش ریلی در دست اجراست، گفت: 561 کیلومتر آن تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: بر اساس بند (ک) تبصره 15 بودجه سال 1401، گاز مشترکان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی رایگان است. منابع لازم برای این امر و تحقق این بند قانونی از طریق افزایش تعرفه گاز مشترکان پرمصرف تأمین می‌شود.

تهران - ایرنا - دبیر ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال فناوری ریاست‌جمهوری گفت: با ایجاد حساب امانی می‌توان از بروز بسیاری از کلاهبرداری‌های اینترنتی که زمان خرید رخ می‌دهد جلوگیری کند.

تهران - ایرنا - شرکت حمل‌ونقل ترکیبی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با خرید 200 دستگاه واگن باری از تولیدکنندگان داخلی، زمینه را برای تسریع در عملیات خدمات‌رسانی به صاحبان بار فراهم کرد

تهران - ایرنا - عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: اعطای تسهیلات نوسازی با نرخ کمتر از شورای پول و اعتبار از جمله کمک‌های دولت برای تسریع نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری است و هم‌زمان تخفیف عوارض ساخت از سوی شهرداری در محلات هدف به 80 درصد افزایش یافته است.

تهران - ایرنا - بر اساس اعلام بانک مرکزی، از ابتدای سال تا روز 24 آذر ماه به یک میلیون و 570 هزار متقاضی، وام ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن به مبلغ 134 هزار و 700 میلیارد تومان در شبکه بانکی پرداخت شد.

تهران - ایرنا - طرح مالیات بر عایدی سرمایه از آن دسته طرح‌هایی است که حدود 2 سال است تصویب آن در مجلس شورای اسلامی در حال خاک خوردن بوده و به نظر می‌رسد هنوز عزمی جدی برای تصویب و محقق کردن آن وجود ندارد؛ مالیاتی که جذابیت فعالیت در بازارهایی از جمله طلا، سکه، ارز و مسکن را کاهش می‌دهد.

بجنورد - ایرنا - مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: رسیدگی به وضعیت معیشتی و رفاهی بازنشستگان در اولویت این سازمان بیمه گر قرار دارد و در دولت سیزدهم نیز در این زمینه اتفاقات خوبی رقم خورده است.

شیراز - ایرنا - رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به تخفیف 30 درصدی پروانه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن اظهار داشت: این تخفیفات امتیاز ویژه ای برای پیشبرد طرح است، در این طرح، دولت زمین را رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهد و در خصوص پروانه ساخت نیز فقط عوارض دریافت می‌شود.

تهران - ایرنا - بهای فلز زرد در هفته سوم آذرماه سیر صعودی داشت و بالاترین رشد قیمت‌ها در نیم سکه و ربع سکه بود.

تهران - ایرنا - آمار ارائه شده از سوی وزارت انرژی آمریکا در مورد درآمد نفتی ایران در 7ماهه 2022 نشان می‌دهد ایران در این دوره بیش از 1.5 میلیون بشکه در روز نفت صادر کرده که اذعانی است به شکست سیاست تحریم نفتی ایران.

تهران - ایرنا - در دومین روز از اولین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری محصولات دانش بنیان در صنعت نفت ایران با رویکرد چالش‌ها و فرصت‌ها در محل پژوهشگاه صنعت نفت موافقت‌نامه همکاری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با وزارت دفاع امضا شد.

تهران - ایرنا - کارشناس سازمان هواشناسی کشور از تداوم آلودگی هوا تا اواسط هفته در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد و گفت: امروز و فردا برای برخی استان‌ها افزایش ابر و بارش پراکنده و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است.

تهران - ایرنا - کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از بارش برف و باران در برخی از محورهای مواصلاتی خبر داد.