یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی در 12 استان خبر داد و اعلام‌کرد: آلودگی هوا تا اواسط هفته در تهران و کرج تدوام دارد.

شیراز - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: (امروز) شنبه 26 آذرماه آخرین مهلت تسلیم پیشنهادها برای شرکت در مزایده کارخانه آی تی آی (مخابرات راه دور) فارس بود که این مزایده، تا اطلاع ثانوی و با هدف برگزاری مزایده به شکل یکجا و نه جداگانه ابطال شد.

کرمان - ایرنا - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان ضمن ارائه آمار مربوط به خروجی نظارت‌ها بر جایگاه‌های عرضه گاز سی. ان. جی و غیرفعال شدن برخی از آنها می‌گوید که 10 جایگاه فعال در سطح استان غیراستاندارد هستند.

سنندج - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: در حال حاضر هفت هزار واحد مسکن ملی برای متقاضیان در شهرهای مختلف استان در حال ساخت است که بیش از سه هزار و 500 واحد آن در سنندج قرار دارد.

تهران - ایرنا - رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد: انتظارات تورمی مردم در سال آینده کاهشی و روند تورم آرام بوده و شوک‌های تورمی تکرار نخواهد شد.

تهران - ایرنا - رشد نقدینگی در 12 ماه منتهی به مهرماه 1401 به کمترین رقم در 28 ماه اخیر رسید.

تهران - ایرنا - گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد نرخ تورم نقطه به نقطه شاخص بهای تولیدکننده در دولت سیزدهم بیش از 70 واحد درصد کاهش یافته است.

تهران - ایرنا - فروش اسکناس دلار در بازار متشکل معاملات ارزی در 9 ماه نخست امسال 45 درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.

تهران - ایرنا - در 9 ماه نخست امسال بیش از 32 میلیارد دلار ارز در سامانه نیما به فروش رفته است.

تهران - ایرنا - گزارش مرکز آمار از کاهش تورم ماهانه و نقطه به نقطه مواد غذایی در آبان‌ماه حکایت دارد؛ رقم تورم ماهانه در آبان به مراتب کمتر از متوسط تورم در دولت گذشته است.

تبریز - ایرنا - سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: پنج میلیارد دلار سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی از زمان تاسیس این منطقه آزاد تاکنون انجام شده است.

شیراز - ایرنا - رئیس بنیاد مسکن کشور در نشست جمع بندی سفر به شهرستان لامرد که با حضور نماینده این شهرستان در مجلس و سایر مسئولین استانی و منطقه ای برگزار شد، گفت: در 22 نقطه کشور ستاد های بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل و حوادث در حال خدمات رسانی هستند و هم اکنون 46هزار واحد در این مناطق در حال بازسازی است.

تهران - ایرنا - سخنگوی بانک مرکزی در واکنش به سخنان یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه سیاست بازی جایی در نقد علمی ندارد، تاکید کرد: مدیریت بانک مرکزی همواره از نظرات علمی و دلسوزانه منتقدان بهره برده و می‌برد.

تهران - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: توسعه پژوهش و فناوری از الزامات اساسی پیشرفت، تعالی جامعه، افزایش ثروت و اشتغال ملی، امنیت و رفاه شهروندان، خودکفایی، استقلال و زمینه‌ساز آینده روشن کشور است.

تهران - ایرنا - رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: کسانی که هم‌زمان با اتلاف منابع آب، شعار تامین امنیت غذایی کشور را می‌دهند، باید گفت چگونه می‌شود به امنیت غذایی به صورت پایدار توجه کرد در حالی که از نهاده‌های اصلی تولید آن از جمله «آب» غافل هستیم و آن را نادیده می‌گیریم.

بیرجند - ایرنا - وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سازمان امور مالیاتی به‌طور ویژه و طی 10 روز آینده انتقال پرونده‌های مالیاتی واحدهای معدنی به محل فعالیت آنها در خراسان جنوبی را تعیین تکلیف کند.