یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مجموع وصولی مالیات‌های مستقیم و کالا و خدمات در هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 62 درصد رشد داشته است که بالاترین میزان رشد در 10 سال اخیر است.

سنندج - ایرنا - رییس اتحادیه قنادان، آجیل و خشکبار سنندج گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 20 پروانه کسب برای واحدهای قنادی، آجیل، خشکبار و آب میوه و بستنی در سنندج صادر شد که این بیانگر ورود سرمایه به این حوزه است و امید می‌رود با رفع برخی از مشکلات این روند افزایش بیشتری پیدا کند.

بیرجند - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی که همراه رئیس جمهور به خراسان جنوبی آمده است، از روند اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در مرکز استان بازدید کرد.

تهران - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی گفت: از روز شنبه به همه بانک‌های کشور فراخوان دادیم و هر کدام از بانک‌های کشور متعهدند که پرداخت تعداد مشخص شده تسهیلات را بر عهده بگیرند تا عملیات اجرایی طرح های ساختمانی سرعت بگیرد.

تهران - ایرنا - در حالی که از شهریور 1400 تا پایان مهر 1401 ارزش کالاهای وارداتی 59.6 میلیارد دلار بوده است، در همین مدت ارزش صادرات کشور مقدار 66.6 میلیارد دلار بوده است.

بجنورد - ایرنا - مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، وضعیت حوزه سرمایه‌گذاری این سازمان بیمه گر را نامناسب دانست و گفت: تنها 6 درصد منایع تأمین اجتماعی از این بخش تأمین می شود و باید این سهم به 18 درصد برسد.

بجنورد - ایرنا - اجرای طرح هتلینگ اورژانس بیمارستان ثامن الائمه (ع) تامین اجتماعی بجنورد شامگاه پنجشنبه با حضور رییس سازمان تامین اجتماعی و مسوولان استانی در مرکز خراسان شمالی آغاز شد.

تهران - ایرنا - هواپیمایی هما از تغییر روز پرواز تهران - بیروت از چهارشنبه هر هفته به روز دوشنبه از تاریخ 19 دی ماه خبر داد.

بجنورد - ایرنا - مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: اکنون بالغ بر چهار میلیون نفر از اقشار خاص از جمله قالیبافان، زنان سرپرست خانوار و رانندگان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و از خدمات مختلف این سازمان بهره‌مند می شوند.

تهران - ایرنا - عبدالناصر همتی که پیش از این «اعتراضات بنزینی آبان 98» و «تحلیل‌ها از دلار 45 هزار تومانی» را عامل افزایش نرخ ارز در دوران خود معرفی کرده بود اکنون اثرگذاری ناآرامی‌های اخیر بر بازار ارز را انکار می‌کند.

کاشان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت: سفر مدیران استان به نطنز برای این شهرستان هشتاد و سه مصوبه داشت.

سمنان - ایرنا - رییس سازمان دامپزشکی گفت: هفت میلیون راس دام از ابتدای امسال تاکنون با هدف حمایت از تولید و تامین امنیت غذایی در سراسر کشور از سوی دامپزشکی به طور رایگان واکسینه شدند.

تهران - ایرنا - امسال به واسطه اهتمام و تمرکز بانک مرکزی بر اجرای سیاست کنترل مقداری رشد ترازنامه بانک‌ها و افزایش نسبت سپرده قانونی بانک‌هایی که از نسبت‌های ابلاغی تخطی کرده‌اند، رشد خلق پول بانک‌ها و به تبع آن رشد نقدینگی به میزان قابل توجهی کنترل شد.

سمنان - ایرنا - معاون هماهنگ کنننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مردم یاری و مردم داری رمز رونق و پیشرفت کشور محسوب می‌شود، گفت: کمک به دامداران در قالب رزمایش جهادی، پیشرفت اقتصادی را به همراه دارد و باید همواره مورد توجه باشد.

تهران - ایرنا - معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه اداره کل حسابرسی ویژه از حسابرسان منتخب ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور تشکیل شده است گفت: تعداد 180 پرونده که حجم فروش بالایی داشتند برای رسیدگی توسط اداره کل حسابرسی ویژه انتخاب شده است.

تهران - ایرنا - اداره کل روابط‌عمومی وزارت نفت طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: حال جسمی وزیر نفت که ظهر امروز (پنج‌شنبه، 24 آذرماه) دچار حمله گذرای قلبی شده، مساعد است.