یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تجارت ایران و آمریکا در 10 ماهه سال جاری میلادی 41 درصد رشد داشته و به 46.5 میلیون دلار رسیده است.

تهران - ایرنا - «احسان حسینی» پژوهشگر حوزه انرژی در توئیتی با یادآوری رویکرد آمریکایی‌ها در شدت بخشیدن به تحریم شبکه‌های فروش نفت ایران، به نقل از آخرین گزارش اوپک نوشت، صادرات نفت خام ایران با احتساب میعانات گازی به بیش از یک میلیون بشکه در روز رسیده است.

تهران - ایرنا - مجری طرح سد و نیروگاه چمشیر گفت: سد چمشیر به عنوان بزرگترین پروژه سدسازی کشور با 94 درصد پیشرفت آماده آبگیری است.

تهران - ایرنا - حوزه معدن و صنایع معدنی ایران از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه موفق به صادرات بیش از 30 میلیون و 300 هزار تن محصول به ارزش هفت میلیارد و 860 میلیون دلار شده است.

تهران - ایرنا - بانک مرکزی اعلام‌کرد: در هفته‌های اخیر بازار ارز به‌طور عمده متاثر از انتشار برخی اخبار و شایعات غیرواقعی با نوساناتی مواجه شده و بالا رفته است و این بانک محدودیتی در تامین ارز ندارد.

تهران - ایرنا - در جلسه امروز (شنبه، 26 آذرماه) مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و بورس کالا، تصمیماتی مهم در راستای ایجاد تعادل در بازار خودرو مورد توافق قرار گرفت.

کرمانشاه - ایرنا - «الیاس سلیمانی» مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت در استان کرمانشاه با حضور در دفتر ایرنا، آخرین وضعیت پروژه‌های بزرگراه کرمانشاه - کامیاران، باند دوم سه‌راه قزانچی - روانسر - پاوه، کنارگذر پاوه، احداث راه اصلی گیلانغرب - زله‌زرد - سومار و آزادراه بیستون - کرمانشاه - حمیل را تشریح کرد.

تهران - ایرنا - یک کارشناس بازار سرمایه، تداوم رونق بورس را نیازمند ورود حجم بیشتری از نقدینگی تازه به این بازار دانست و گفت: ورود نقدینگی به سهم‌ها یا سایر ابزارهای بازار سرمایه مانند صندوق‌ها نیازمند تقویت حس اطمینان در سرمایه گذاران است.

تهران - ایرنا - طرح ایجاد کانال کشتیرانی خزر - خلیج فارس واقع در پروژه کریدور شمال - جنوب که به موضوع روز رسانه های تاجیکستان تبدیل شده است، این سوال را برای کارشناسان تاجیک مطرح کرده که در صورت تحقق، این آبراهه چه مزایایی می تواند برای این کشور داشته باشد.

تهران - ایرنا - همایش تبیین نظام یکپارچه و فراگیر پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان ویژه شرکت های دولتی و سایر دستگاه های اجرایی موضوع ماده (5) قانون خدمات کشوری به عنوان دومین گروه مشمول اجرای این قانون، در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد.

تهران - ایرنا - رییس سازمان مالیاتی کشور اعلام کرد: شرکت‌های دولتی و سایر دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (5) قانون خدمات کشوری به عنوان دومین گروه برای شفافیت عملکرد واردسامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی شوند.

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه بر شتاب بخشیدن به روند اجرایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن تاکید کرد و گفت: این پروژه‌ها نباید به بهانه‌هایی مانند کمبود مصالح و یا در پیش بودن فصل زمستان دچار رکود شود.

تهران - ایرنا - معاملات توافقی دلار در بازار ارز امروز (شنبه‌، 26 آذرماه) رکورد جدیدی را ثبت کرد و با بهای 36 هزار و 310 تومان کار خود را آغاز کرد.

سنندج - ایرنا - رییس اداره نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: طرح نظارتی ویژه شب یلدا از امروز آغاز شد و تا 30 آذر ادامه خواهد داشت.

تهران - ایرنا - وزارت راه و شهرسازی از امکان پاسخگویی تلفنی دو نفر از مسولان این وزارتخانه به مردم از ساعت 10 تا 12 امروز (شنبه) به مناسبت شروع هفته حمل و نقل خبر داد.

تهران - ایرنا - شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی در آبان‌ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل با افزایش 14.4 درصدی همراه شد.