سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سخنگوی صنعت آب گفت: سدهای تهران اکنون 10 درصد پرشدگی دارند و نسبت به پارسال با کاهش 21 درصدی حجم آب روبرو شده‌اند، این در حالی است که میزان مصرف همچنان بالاست؛ بنابراین توصیه می‌شود مدیریت مصرف جدی‌تر گرفته شود.

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: تاکنون از محل اعتبارات سفر اول رئیس جمهور به استان بیش از 44 میلیارد تومان به اجرای طرح انتقال آب به بیرجند تخصیص یافته است و با تزریق این اعتبار دیون پیمانکار پرداخت شد.

تهران - ایرنا - کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه افزایش روابط در حوزه انرژی با همسایگان از جمله سوآپ گاز روسیه باعث می‌شود به لحاظ سیاسی و اقتصادی با کشورهای دیگر منافع مشترک داشته باشیم، گفت: سوآپ گاز روسیه علاوه بر منافع اقتصادی در ایجاد توازن قدرت بیشتر تهران در مقابل مسکو و افزایش قدرت چانه‌زنی موثر است.

سنندج - ایرنا - مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: 840 هزار قطعه ماهی زینتی توسط یک واحد تولیدی در استان تولید و روانه بازار شد.

تهران - ایرنا - معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور ضمن تأکید بر عزم جدی این سازمان در دفاع از حقوق عامه، از انهدام باند ارتشا و فرار مالیاتی در شهرستان دامغان استان سمنان خبر داد.

تهران - ایرنا - سازمان امور مالیاتی کشور برای شناسایی شرکت‌های معتمد ارائه‌کننده خدمات مالیاتی فراخوان صادر کرد.

تهران - ایرنا - رییس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور از ثبت بیش از 440 هزار صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان خبرداد و گفت: این اطلاعات در کارپوشه 19 هزار و 370 مودی به ثبت رسیده است.

نوشهر - ایرنا - محورهای ارتباطی درون و برون شهری هفت شهرستان غرب مازندران به لحاظ خرابی آسفالت، لکه گیری های نامناسب و چاله ها و دست اندازهای ناخوشایند به رسیدگی ویژه نیاز دارد تا با مرمت اصولی آن از تحمیل خسارت بر اقتصاد ملی و خودروهای اهالی و مسافران جلوگیری شود.

تهران - ایرنا - کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه عرضه خودرو در بورس کالا باعث حذف رانت و دلالی و کاهش قیمت در بازار خواهد شد، گفت: اقدام دولت برای عرضه خودرو در بورس، تصمیمی مثبت در صنعت خودرو تلقی می‌شود و سود این اقدام به جیب تولیدکننده و مصرف کننده می‌رود.

قصرشیرین - ایرنا - رییس جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: 13هکتار از فضای گلخانه‌های این شهرستان مرزی در مجتمع شهید دکامی‌زاده به کشت و تولید گیاهان دارویی اختصاص یافت.

تهران - ایرنا - مشاور رییس سازمان بورس اوراق بهادار در امور سهام عدالت گفت: همه تلاش‌ها این است که سود سهام عدالت در زمان مقرر پرداخت شود و شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت که مجامع آنها برگزار شده و پرداخت سودشان طبق جدول زمان‌بندی تا پایان آذر است، موظف به پرداخت سود خود در زمان مقرر هستند.

سنندج - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به وجود سکونتگاه‌های غیر رسمی در شهرها گفت: افزایش امکانات و خدمات در روستاها از مهاجرات روستاییان و رشد بی‌رویه بافت‌های ناکارآمد شهری جلوگیری می‌کند.

شیراز - ایرنا - شهروندان شیرازی از ضعف آنتن‌دهی تلفن‌همراه و اختلالات هنگام تماس در برخی مناطق این کلانشهر کلافه و گله‌مند هستند.

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از آغاز عملیات اجرایی تولید قراردادی گوشت در این شرکت با 100 هزار راس دام سبک و پنج هزار راس دام سنگین با حمایت وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام کشور خبر داد.

تهران - ایرنا - عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اعلام اینکه چین همچنان به دنبال توسعه روابط اقتصادی خود با ایران است، گفت: این کشوری در زمان سختی در کنار ایران ایستاده و همچنان همانند یک کشور دوست رفتار کرده و می‌کند.

کرمانشاه - ایرنا - دسترنج بانوی کارآفرین نمونه کشوری که شامل بزرگترین زنجیره فرآوری ذرت خاورمیانه در کرمانشاه با بیش از 500 نفر اشتغالزایی است همچنان در گیرودار بروکراسی‌های اداری منتظر تزریق سرمایه در گردش برای آغاز به کار است.