شنبه 12 خرداد 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی کشور گفت: صندوق های حمایت از کشاورزی متکی به اعتبارات دولتی نباشند، صندوق ها باید منابع مالی خود را به گردش درآورند و از تسهیلات محوری صرف عبور کنند.

تهران - ایرنا - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برگزاری نخستین دوره مسابقات ملی مهارت کارگران ایران ویژه شاغلان بنگاه‌های اقتصادی در بهمن‌ماه 1401 خبر داد.

تهران - ایرنا - وزیر اقتصاد با صدور پیامی با گرامیداشت روز حسابدار تاکید کرد: حکمرانی صحیح بدون وجود اطلاعات حسابداری به موقع و معتبر غیرممکن است و تامین اعتماد عمومی در حکمرانی صحیح با جریان به موقع اطلاعات حسابداری در تمام رگه‌های اقتصادی کشور میسر است.

تهران - ایرنا - یک شرکت ایرانی که در زمینه صادرات لوازم برقی و الکترونیکی خانگی، اثاثیه منزل و فرش فعال است از وزارت تجارت داخلی و حمایت از مصرف کنندگان سوریه مجوز فعالیت دریافت کرد.

تهران - ایرنا - «گدام دارمندرا» سفیر هند در ایران گفت: کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال - جنوب یک مسیر ترانزیت چندوجهی است که در آن، ایران نقش نقطه اتکا و اهرم اصلی را بازی می‌کند و در حال حاضر 13 کشور عضو این کریدور هستند و کشورهای بیشتری ابراز تمایل خود را نسبت به عضو شدن نشان داده‌اند.

تهران - ایرنا - معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از صادرات حدود 800 میلیون دلاری بخش تعاون در نیم‌سال اول سال 1401 خبر داد.

تهران - ایرنا - شرکت مخابرات ایران خبر داد: وزارت ارتباطات، مصوبه ستاد تنظیم بازار در خصوص حداقل هزینه نگهداری تلفن ثابت را به شرکت مخابرات ایران ابلاغ کرد.

تهران - ایرنا - وزیر ارتباطات از اتصال 337 روستا به شبکه ارتباطی کشور در 2 ماه اخیر خبر داد.

تهران - ایرنا - رئیس فراکسیون کارگری مجلس با بیان اینکه الزامی وجود ندارد تا مسئله مهمی مانند مالیات بر عایدی سرمایه در قالب طرح جداگانه تصویب شود، گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس می‌تواند از دولت بخواهد برای تصویب زودتر این موضوع را در لایحه بودجه قرار دهد.

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: حدود 150 هزار دستگاه ماینر در انبارهای سازمان در سراسر کشور وجود دارد که البته سازمان اختیاری برای تعیین تکلیف آنها ندارد.

تهران - ایرنا - خزانه‌دار کل کشور گفت: خزانه‌داری به دنبال این است که ترازنامه دولت را تهیه و ارایه کند تا وضعیت دولت‌ها هنگام دریافت و تحویل کشور مشخص باشد.

تهران - ایرنا - سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام کرد: آخرین‌مهلت بازدید از خودروهای خارجی عرضه شده در مزایده سراسری الکترونیک شماره 263 و ارائه پیشنهاد قیمت برای خرید آنها ساعت 24 روز چهارشنبه 16 آذرماه 1401 است.

تهران - ایرنا - دومین نشست از همایش «نظام مالیاتی؛ عادلانه و هوشمند» دوشنبه 14 آذرماه با موضوع «الزامات و آثار مالیات بر سود سپرده‌های بانکی» برگزار شد که لزوم وضع مالیات بر سود سپرده مورد اتفاق نظر همه اعضای نشست قرار گرفت.

تهران - ایرنا - سامانه صدور برخط گواهی موضوع ماده 186 قانون مالیات‌های مستقیم در راستای تسهیل، بهبود خدمت‌رسانی و تکریم ارباب‌رجوع با حضور رییس سازمان مالیاتی و جمعی از مسئولان رونمایی شد.

تهران - ایرنا - رییس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: پرونده های کاغذی از اداره‌ها جمع‌آوری می شود و مودیان با مراجعه به کارپوشه می توانند همه خدمات و مستندات را از طریق سامانه این سازمان مشاهده کنند.

تهران - ایرنا - مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با اشاره به استفاده از روش‌های جدید اکتشاف نفت توسط شرکت‌های دانش بنیان گفت: با این روش‌ها، در جنوب غربی کشور مخازن نفتی جدیدی کشف شده است.