شنبه 21 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

خمین - ایرنا - فرمانده سپاه ناحیه خمین گفت: عملیات آزادسازی خرمشهر از نقاط عطف دوران دفاع مقدس است که با رمز وحدت و همدلی به پیروزی رسید.

ارومیه - ایرنا - مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: برداشت گل محمدی از سطح 141 هکتار از اراضی زیر کشت این محصول در استان آغاز شد.

تهران - ایرنا - مرکز آمار کشور اعلام کرد: میزان اجاره‌بها شهر تهران در زمستان 98 نسبت به پاییز، 14.9 درصد افزایش یافت در حالیکه تعداد معاملات 50.4 درصد کم شده بود.

تهران - ایرنا - عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا درباره آثار ابتلا به کووید -19 بر عملکرد جنسی مردان گفت: اگرچه عمده مطالعات انجام‌شده بر عوارض این ویروس، بر میزان آسیب به اندام‌های حیاتی، به ویژه ریه متمرکز بوده است اما مطالعات اولیه نشان می‌دهد که ابتلا به این ویروس می‌تواند سبب درگیری سلول‌های هورمون‌ساز و اسپرم‌ساز مردان شود.

بغداد - ایرنا - حجت‌الاسلام والمسلمین «اکرم الکعبی»، دبیرکل جنبش نجباء عراق در توییتی نوشت که روز جهانی قدس، مانند عاشورا تذکره ای به مظلومان و آزادگان است به این معنی که مقاومت همچنان ادامه دارد.

مشهد - ایرنا - چهار پایگاه اهدای خون در مشهد طی دومین روز از تعطیلات عید فطر یعنی پنجم خرداد ماه آماده دریافت خون داوطلبان در مشهد هستند.

تهران - ایرنا - سفیر ایران در ارمنستان گفت: ارمنستان به عنوان کریدوری برای ارتباط ایران با سایر کشورها به ویژه اروپایی محسوب می‌شود و ظرفیت کم نظیری در این کشور وجود دارد که باید به شیوه علمی تبیین و به صورت عملی برنامه‌ریزی شود.

تهران - ایرنا - رییس جمهوری در تماس تلفنی امیر قطر با تاکید بر اینکه ایران هیچگاه آغازگر درگیری نخواهد بود، گفت: اگر نفتکش‌های ما در دریای کارائیب یا در هر کجا از جهان توسط آمریکایی‌ها دچار مشکل شوند متقابلا برای آنها مشکل بوجود خواهد آمد.

تهران - ایرنا - شاخص کل در بازار بورس امروز (‌شنبه) 26 هزار و 919 واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم 959 هزار و 839 واحد رسید.

تهران - ایرنا - مرکز آمار کشور اعلام کرد که بر اساس اعداد مربوط به تورم در میان دهک‌های مختلف هزینه‌ای، فاصله تورمی دهک‌ها در اردیبهشت به 3.9 درصد رسید که نسبت به ماه قبل 0.5 واحد درصد رشد داشت.

تبریز - ایرنا - مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی با اشاره به تاثیرات مثبت شیوع کرونا بر کسب و کارهای اینترنتی اعلام کرد: در 2 ماه گذشته فروش اینترنتی انواع کالا در استان با افزایش 200 درصدی روبرو شد.

شیراز - ایرنا - با تصمیم مجمع نمایندگان منتخب استان فارس در مجلس یازدهم شورای اسلامی، حسین حسین زاده منتخب مردم لارستان، گراش، خنج و اورز و ابراهیم عزیزی منتخب مردم شیراز و زرقان به ترتیب برای کرسی ناظر و دبیری هیات رییسه مجلس داوطلب می‌شوند.

تهران - ایرنا - مسوولان فدراسیون فوتبال فرانسه از زمان آغاز فصل جدید رقابت‌های لوشامپیونا رونمایی کردند.

اهواز - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری یک میلیون تن چغندر قند در استان برداشت خواهد شد در حالی این میزان در سال زراعی قبل حدود 630هزار تن بود.

تهران - ایرنا - مقامات آمریکا، روسیه، اروپا و سازمان ملل به دنبال تدارک یک نشست در راستای گفت و گو در مورد فرآیند صلح بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها هستند.

سمنان - ایرنا - مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: 285 میلیارد ریال اعتبار از صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات آبخیزداری به این استان برای سال 99 درنظرگرفته‌شد.