یک‌شنبه 22 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - 17 کشور عربی شامل قطر، کویت، امارات، عربستان، بحرین، مصر، اردن، فلسطین، عراق، سوریه، لبنان، یمن، لیبی، تونس، الجزایر، جیبوتی و جزایر کومور فردا (یکشنبه) را به عنوان عید سعید فطر اعلام کردند.

ساوه - ایرنا_ روستاهای «مرق» و «مرقکان» از توابع بخش مرکزی ساوه در 30 کیلومتری غرب شهر و پشت سد الغدیر قرار دارند که روز گذشته راهش زمین، بن بست جغرافیایی و طبیعی این مناطق را مضاعف و با تخریب جاده، دسترسی اهالی به شهر را قطع کرد.

تهران - ایرنا - مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: کارهای مطالعاتی زیادی برای احداث سد شفا رود در استان گیلان به انجام رسیده که امید است با تزریق منابع مالی بتوان تا پیش از پایان کار دولت دوازدهم آن را به مدار بهره‌برداری رساند.

اردبیل - ایرنا - رییس بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل گفت: اجرای طرح پلاسمادرمانی در این بیمارستان با موفقیت همراه بوده و 16 بیمار بستری با این شیوه درمان و بهبودی یافتند.

گناوه - ایرنا - امام جمعه بندرریگ گفت: از آغاز ماه مبارک رمضان تاکنون 13 هزار و 200 پرس غذای گرم پخت شده در آشپزخانه اطعام مهدوی قرارگاه رزمایش مواسات و همدلی میان نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا در این بخش توزیع شده است.

زنجان - ایرنا - مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: طی 2 ماه نخست امسال 11 هکتار از مراتع و اراضی ملی تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست این استان رفع تصرف شد.

کرج - ایرنا - آموزش و پرورش البرز، 34 برنامه فرهنگی ویژه روز مقاومت و ایثاردراین استان با شعار" خرمشهر را خدا آغازکرد، مقاومت رمزپیروزی" در فضای مجازی اجرایی کرد.

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: فتح خرمشهر به ملت‌های جهان جان داد و امیدی برای ناامیدان و ممکن برای ناممکن‌ها شد.

قم - ایرنا - آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید با صدور پیامی خطاب به علی لاریجانی، رییس سابق مجلس شورای اسلامی، از خدمات وی تقدیر کرد.

سمنان - ایرنا - مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان گفت: 20 واحد صنفی به علت فعالیت غیرمجاز و مخالف مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در یک ماه گذشته در این استان پلمب شد.

ارومیه - ایرنا - رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز فصل گرما و تبخیر بالای آب در حوضه آبریز دریاچه گفت: با این وجود، تراز نگین آبی آذربایجان طی هفته گذشته ثابت مانده و تغییری نکرده است.

تهران - ایرنا - رییس جمهوری گفت: در سوم خردادماه به توطئه عظیم استکبار جهانی و بین المللی و منطقه ای علیه ملت ایران پایان داده شد.

خرم‌آباد - ایرنا - در حالیکه تا پایان فروردین، لرستان، سیر نزولی شیوع کرونا را تجربه می کرد اردیبهشت ماه دوباره روند ابتلا به کووید 19در این استان نگرن کننده شد روندی که بدون شک یکی از دلایل اصلی آن برگزاری دوباره مراسم عزاداری و ختم بود، مراسمی که هرچند به ظاهر مجالی برای اندوه از دست رفتگان است اما مرثیه ای غمناک برای زندگان تلقی می‌شود که به پیشواز مرگ رفته‌اند.

بوشهر - ایرنا - در روزهای اخیر اعلام آمار افزایشی از شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان بوشهر باعث نگرانی شدید مسئولان و ترس و وحشت در جامعه شده‌است که علت اصلی آن را عادی سازی شرایط بحرانی کرونا و بی خیال شدن عده زیادی از مردم این استان نسبت به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی می‌دانند.

تهران - ایرنا - یک کارشناس بازار سرمایه گفت: ممکن است در هفته جاری به دلیل تعطیلات پیش‌رو و نیز اجازه فروش سهام عدالت از روز (سه‌شنبه) تا حدودی شاهد فشار فروش باشیم اما به طور حتم بازار به زودی به کمک سهام بنیادی و شاخص‌ساز دوباره به مسیر صعودی خود بازخواهد گشت.

اصفهان - ایرنا - مروری بر روزنامه‌های چاپ اصفهان، روز شنبه سوم خرداد 99