یک‌شنبه 22 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

نوشهر - ایرنا - سفر به مازندران در این دوران سخت کرونایی بایدها و نبایدهایی را به همراه دارد که رعایت آن می تواند سفری خوش و خاطره انگیزی را برای مسافران و گردشگران و خیالی آسوده را برای مسئولان استان به همراه داشته باشد.

زنجان - ایرنا - خیران جمعیت هلال احمر استان زنجان ماه میهمانی خدا آستین همت بالا زده و سفره‌های خانواده‌های آسیب دیده از کرونا را به مهر خود رنگین کردند.

در اخبار سلامت این هفته به تاثیر داروی آزیترومایسین و نتایج مثبت پلاسما درمانی در مبتلایان به کرونا، راهکارهای موثر بر کاهش فشار عصبی و روحی در ایام خانه‌نشینی کرونایی،‌تاثیر شگرف میکروب ها دربدن و نقش موثر گریپ فروت در مبارزه با چربی های بدن آشنا می شوید.

بغداد - ایرنا - فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که دو تن از رهبران داعش در یک حمله هوایی در شرق سوریه کشته شدند.

شهرکرد - ایرنا - معاون آموزشی دانشگاه شهرکرد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، امتحانات تمام مقاطع تحصیلی دانشگاه در نیمسال دوم به صورت مجازی برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - بازیکن تیم بسکتبال گلدن استیت و ستاره لیگ حرفه‌ای آمریکا طی تماس تصویری با پرستاران یک بیمارستان آنان را غافلگیر کرد.

گناوه - ایرنا - امام جمعه گناوه گفت: زکات فطریه امسال در این بندر بنا بر تحقیقات به‌عمل آمده بر اساس قوت غالب گندم و به ازای محاسبه شرعی سه کیلوگرم تعیین و برای هر نفر 9 هزار تومان است.

تهران - ایرنا - رهبر معظم انقلاب اسلامی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و به مناسبت روز قدس با تشریح پشت‌پرده شکل‌گیری و حامیان رژیم صهیونیستی، منشور هفت‌گانه آزادی قدس را تبیین فرمودند.

ارومیه - ایرنا - سیزدهمین کنگره ملی تجلیل از فاتحان خرمشهر با حضور مسوولان استانی در ارومیه برگزار و از خانوده شهید فریدون کشتگر از شهدای عملیات بیت‌المقدس تجلیل شد.

گچساران - ایرنا - فرمانده انتظامی گچساران گفت: سه محموله کالای قاچاق در محور ورودی دیلم به این شهرستان به ارزش 535 میلیون ریال کشف شد.

قزوین - ایرنا - مدیر کل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: شامگاه گذشته لشگری از سوسک‌های سیاه بالدار به مناطقی از قزوین و البرز وارد شده‌اند اما این حشرات هیچ خطری را برای شهروندان به دنبال ندارند.

خمین - ایرنا - رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری محلات گفت: یک حفار غیرمجاز آثار باستانی این شهرستان که سودای یافتن گنج را در سر داشت دستگیر شد.

تهران - ایرنا - شبکه تلویزیونی هند NDTV گزارش داد که مقامات نپال نقشه سیاسی جدیدی را تصویب کرده اند که شامل بخشی از قلمرو مورد مناقشه تحت کنترل هند است.

ساری - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به رشد ناگهانی و 30درصدی مصرف برق در روز جمعه گذشته افزود: این مسئله عمدتا مربوط به افزایش ناگهانی دما و استفاده مردم از سیستم‌های سرمایشی است.

بوشهر - ایرنا - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی بندر بوشهر گفت: بخشی دیگر از نیازهای کادر درمانی این استان در قالب محموله پنجم کمک‌های این اتاق به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تحویل شد.

تهران - ایرنا - فرهنگستان زبان و ادب فارسی، با انتشار نامه‌ای ضمن اعلام واژه‌های معادل مرتبط با بیماری کرونا؛ از جمله دنیاگیری برای «پاندمی» و همه‌گیری برای «اپیدمی» از انتشار فرهنگ معادل‌سازی واژه‌های بیشتر این حوزه به‌زودی خبر داد.