یک‌شنبه 22 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - گازسوزکردن یک میلیون و 460 هزار خودروی عمومی آغاز شده که علاوه بر کاهش مصرف بنزین و فعال کردن ظرفیت خالی جایگاه‌های سی. ان. جی، می‌تواند تا 13 میلیون تومان در سال صرفه اقتصادی برای خانوارها به دنبال داشته باشد.

تهران - ایرنا - همزمان با تعطیلات عید سعید فطر با لغو محدودیت تردد شبانه از قطعه یک آزادراه تهران - شمال، عبور از این آزادراه شبانه روزی شد.

کرمان - ایرنا - محمدحسین غفاری ورزشکار کرمانی که طی 20 سال گذشته با ورزش سالم زندگی می‌کند، توانست در کمتر از یک هفته کرونا را شکست دهد.

شیراز - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: دسته‌های ملخ در ارتفاعات شهرستان‌های جنوبی فارس مشاهده شده‌اند که با توجه به هشدارها و پایش مراتع جهرم به صورت مستمر، مسوولان این شهرستان آماده مبارزه علیه این آفت هستند.

قم - ایرنا - اجرای طرح پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی، ساماندهی کارگران ساختمانی، تدوین سند توسعه اشتغال بر اساس فرصت‌های اقتصادی، نیاز به اعتبار یک‌هزار میلیارد تومانی برای تکمیل مترو، تجهیز سایت پسماند به دستگاه بی‌خطرسازی زباله، جهش تولید با توسعه کشت گلخانه‌ای و اجرای طرح نظارت و بازرسی در بازار خودرو؛ از اخبار هفته گذشته استان قم بود.

شهرکرد - ایرنا - مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون 18 درصد جمعیت جامعه هدف روستایی و عشایری استان عضو این صندوق هستند.

زنجان - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: وزش باد نسبتا شدید و ناپایداری خفیف و محلی برای این استان پیش‌بینی می‌شود.

تهران - ایرنا - «فرانک شهبازی» مدرس آکادمی فوتسال داوران گفت: فدراسیون فوتبال مجبورم کرد تا داوری را کنار بگذارم و مسوولان با بی‌توجهی و حرف‌های تند قلبم را شکستند.

تهران - ایرنا - هنریک ایبسن از بزرگ‌ترین استادان هنر تئاتر در تمامی اعصار و هم‌سنگ سوفوکل و شکسپیر است که به عنوان یکی از ستون‌های اصلی ادبیات مدرن نروژ، تأثیر شگرفی بر نویسندگان بعد از خود گذاشت.

شیراز - ایرنا - معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: تشکیل شورای سیاستگذاری پایتختی کتاب ایران با حضور مدیران دستگاه‌های فرهنگی فارس به سرانجام رسید و اولین نشست آن در خرداد 99 برگزار خواهد شد.

شیراز - ایرنا - یکی از پیشکسوتان و فرماندهان دوران دفاع مقدس، ضمن گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: عملیات بیت‌المقدس که منجر به آزادسازی این شهر شد یکی از برجسته‌ترین عملیات رزمی نیروهای جمهوری اسلامی در طول جنگ تحمیلی بود.

مشهد - ایرنا - رییس پلیس راه خراسان رضوی گفت: ترافیک در مبادی ورودی و خروجی مشهد نیمه سنگین و پرحجم گزارش شده است.

اردبیل _ ایرنا _ مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: برای ترویج کشت گیاهان دارویی بیش از 150 هکتار از اراضی شیب‌دار کشاورزی و دیم این شهرستان به کشت این گیاهان اختصاص داده شده است.

تهران - ایرنا - چهار روز تا آغاز یازدهمین مجلس شورای اسلامی مانده و تاکنون منصب ریاست مجلس مثلث نامزدهای خواهان خود را شناخته است اما گعده ها و تحرکات حکایت از آن دارد که رایزنی‌ها برای مشخص شدن رییس و نواب و هیات رییسه دست‌کم تا زمان به صدا درآمدن زنگ آغاز جلسه در محافل سیاسی ادامه خواهد داشت.

ایرنا - زاهدان - برداشت انگور یاقوتی به عنوان نوبرانه‌ترین انگور کشور از سطح سه هزار و 400 از باغات سیستان و بلوچستان آغاز شد.

تهران - ایرنا - این هفته، هفته بازگشایی‌ها بود، روز نخست هفته با گشودن درهای مدارس سراسر کشور به صورت اختیاری آغاز شد، همچنین رییس جمهوری در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که دانشگاه ها از 17 خرداد بازگشایی می‌شوند در پی این سخن دکتر روحانی، وزیر علوم نیز اعلام کرد دستورالعمل نحوه بازگشایی دانشگاه‌ها در حال نگارش است.