یک‌شنبه 22 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - اتحادیه اروپا در واکنش به طرح چین برای ایجاد سازوکار اجرای دفاع از امنیت ملی منطقه اداری ویژه هنگ‌کنگ، خواستار حفظ خودمختاری عالی برای این منطقه شد.

قشم - ایرنا - عصر امروز یک کارگاه تولید و ساخت مشروبات الکلی توسط ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم کشف و منهدم و در این راستا 2 نفر دستگیر شدند

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: باید با اجرای برنامه های مناسب، رویدادهای دوران دفاع مقدس را به خوبی برای نسل جدید تبیین و در راستای ترویج روحیه و فرهنگ ایثارگری و شهادت گام برداریم.

تهران - ایرنا - روابط عمومی سازمان امور سینمایی اعلام کرد: از مجموع 3 هزارو 645 نفر از افرادی که درسامانه فعالان سینما آسیب دیده ازکرونا ثبت نام کردند، اطلاعات یک هزارو 743 نفر تایید و مقرر شد طی دو نوبت کمک هزینه به حساب آنها واریز شود.

تبریز - ایرنا - مسوولان باشگاه فوتبال تراکتور تبریز از بازیکنان خود خواسته‌اند روز شنبه در تبریز حاضر باشند تا روز یکشنبه تمرینات تیم از سر گرفته شود.

تبریز - ایرنا - مردم روزه‌دار آذربایجان‌شرقی در شهرهای کم‌خطر از نظر شیوع کرونا، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حضور در مساجد با فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» با آرمان‌های فلسطین تجدید میثاق کردند.

بندرعباس - ایرنا - به دنبال اعتراض و انتقاد شدید از عملکرد شهرداری و شورای شهر بندرعباس در فضای مجازی و توهین به مسوولان این نهادها، پلیس هرمزگان وارد عمل شده و توهین کنندگان دستگیر شدند.

ایلام - ایرنا - رییس پلیس راه استان ایلام از تصادف یک دستگاه خودرو برلیانس با خودرو پراید در شهرستان سیروان خبر داد و گفت: بر اثر این حادثه یک نفر کشته و سه نفر زخمی شدند.

بندرعباس - ایرنا - پیکر مطهر شهید هرمزگانی ناوچه کنارک، سرباز وظیفه ناوبان دوم فخرالدین فلکنازی عصر جمعه در زادگاهش روستای دهتل شهرستان بستک تشییع و به خاک سپرده شد.

کیش - ایرنا - سفیر اتریش در ایران، کیش را مقصدی زیبا، امن و پاک برای گردشگران و جهانگردان توصیف کرد و در پیامی همگان را برای سفر به این جزیره ترغیب کرد.

جزیره قشم بزرگترین جزیره ایران و خلیج فارس است که با داشتن جاذبه‌های طبیعی و منحصر به فرد فراوان به عنوان ژئوپارک جهانی در یونسکو به ثبت رسیده است. طولانی‌ترین غار نمکی دنیا، بزرگترین جنگل‌های حرای جنوب غربی آسیا و بسیاری جاذبه‌های دیگر از جمله تنگه چاه کوه، جزیره ناز و دره ستارگان در این جزیره قرار دارند.

مسکو - ایرنا - شش تروریست عضو گروه تروریستی داعش در درگیری با نیروهای امنیتی در جنوب روسیه کشته شدند.

تهران - ایرنا - رئیس جمهوری اسلامی ایران در پی سانحه سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری پاکستان و جانباختن ده‌ها تن از سرنشینان آن و مردم منطقه، در پیامی به نخست وزیر این کشور، ضمن ابراز همدردی، این مصیبت را به دولت و ملت پاکستان و خانواده قربانیان این حادثه تسلیت گفت.

شرکت مهندسی مجستیک مارین قشم به عنوان شعبه شرکت مهندسی مجستیک مارین امارات در سال 1389 در جزیره قشم تاسیس و در فروردین ماه سال 1391 فعالیت تولیدی خویش را به منظور ساخت اسکله های شناور و دیگر سازه های دریائی در کارخانه ای به مساحت 10 هزار متر مربع واقع در منطقه صنعتی طولا در قشم آغاز کرد.

اهواز - ایرنا - رییس خانه جوان اهواز گفت: تاکنون 30 هزار ماسک و 250 هزار دستکش با هدف رفع کمبود اقلام بهداشتی توسط سازمان‌های مردم نهاد در خانه جوان اهواز تولید و توزیع شده‌است.

جنگل های حرا از زیبا ترین و شگفت انگیزترین جنگل های جهان است. گسترده ترین جنگل های حرای جنوب غربی آسیا در جزیره قشم منزل دارند. این جنگل ها هر 6 ساعت یکبار با جزر و مد، به زیر آب می روند. جنگل های حرا آب شیرین کن های طبیعی هستند و معیشت مردم منطقه به سخاوت این جنگل ها وابسته است؛ جنگل های مهمان نوازی که 55 گونه پرنده را در دل خود جا داده اند.