یک‌شنبه 22 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تازه‌ترین آمار ارایه شده از سوی وزارت کار آمریکا نشان می‌دهد که در ماه گذشته میلادی بیکاری در همه ایالت‌های این کشور رشد داشته است.

بلگراد - ایرنا - مفتی و امام جماعت مسجد بایراکلی بلگراد در ایراد خطبه های آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان بر حمایت از بیت المقدس و برادران و خواهران دینی فلسطینی تاکید کرد.

اسلام‌آباد - ایرنا - همزمان با پیام تاسف و همبستگی سران کشورهای مختلف با پاکستان درپی سقوط هواپیمای مسافربری این کشور، نخست وزیر هند که کشورش با دولت اسلام‌آباد طی یک سال اخیر سردترین روابط را تجربه می‌کند، این حادثه تلخ را به پاکستانی‌ها و بازماندگان تسلیت گفت.

لندن - ایرنا - نخست وزیر پیشین عراق تصریح کرد که دولت جدید مصطفی الکاظمی باید واقعیت کمرنگ شدن حضور آمریکا در منطقه را پذیرفته و تلاش کند بین روابط خود با همسایگان از جمله ایران و قدرت‌های بزرگ توازن برقرار کند.

تهران - ایرنا - یک حقوقدان سعودی، با مردود دانستن عفو قاتلان جمال خاشقچی و اعلام اینکه موضوع قتل این روزنامه نگار سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه (2 اکتبر 2018) کاملا سیاسی است، خواستار مجازات قاتلان وی شد.

تهران - ایرنا - شرکت کنندگان در بزرگ ترین کنفرانس آنلاین بین المللی روز جهانی قدس که به ابتکار آفریقای جنوبی برگزار شد، تاکید کردند: تا زمانی که اشغالگری اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین ادامه دارد، نمی توان رژیم نژاد پرست آپارتاید را تمام شده دانست.

تهران - ایرنا - شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی افشا کرد که «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا مقام‌های این وزارت‌خانه را تحت فشار گذاشته تا برای وضعیت فوق‌العاده علیه ایران که برای فروش تسلیحات به عربستان اعلام شده بود، توجیهی پیدا کنند.

تهران - ایرنا - نبرد پایتخت‌نشین‌های بوندسلیگای آلمان با برتری قاطع چهار بر صفر هرتابرلین مقابل یونیون‌برلین همراه شد.

تهران ایرنا - رییس مجلس لبنان خواستار اتحاد مردم کشورش در برابر طرح های صهیونیستی شد و بر حمایت از فلسطینیان و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف تاکید کرد.

تهران - ایرنا - وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران حمایت از مردم مظلوم فلسطین را وظیفه همه بشریت دانست و تاکید کرد: ایالات متحده امریکا و به خصوص دولت کنونی این کشور هم دست تمامی جنایاتی است که رژیم صهیونیستی مرتکب شده است.

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حماسه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان را روزمقاومت، ایثار و پیروزی، مهمترین رویداد روزهای جنگ تحمیلی عنوان کرد وگفت: این حماسه بزرگ نسل انقلاب و فرزندان انقلاب را نزد آیندگان سرافراز و پرغرور کرده و یادآور می‌شود که یک وجب از خاک این ملک به دشمنان واگذار نشده است.

تهران - ایرنا - وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد در دو اقدام ده‌ها شرکت چینی را به بهانه نقض حقوق بشر در ارتباط با منطقه خودمختار سین‌کیانگ و همچنین ارتباط با سلاح‌های کشتار جمعی در فهرست سیاه اقتصادی قرار داده است.

تهران - ایرنا - به مناسبت گرامیداشت روز جهانی قدس، سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان با مشارکت سفارتخانه‌های فلسطین و سوریه در این کشور، سمینار «روزجهانی قدس؛ نماد خیزش جهانی علیه توطئه معامله قرن» را برگزار کرد.

تهران - ایرنا - وزیرامورخارجه آمریکا جمعه‌شب در پیامی توییتری از گفت‌وگوی تلفنی خود با نخست‌وزیر عراق خبر داد.

بلگراد - ایرنا - وزیرامورخارجه و معاون اول نخست وزیر صربستان در ملاقات با سفیر جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه تهران می تواند روی حمایت بلگراد در سازمان های بین المللی به رغم فشارها حساب باز کند، تاکید کردند: از توسعه روابط با ایران در هر شرایط دفاع می کنیم.

تهران - ایرنا - سرخ‌پوشان پایتخت از فردا (شنبه) تمرینات خود را از سر خواهند گرفت.