یک‌شنبه 22 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - مدیر شرکت توزیع نیروی برق سروآباد از هوشمند سازی کنتور برق مشترکین بخش کشاورزی برای اولین بار در این شهرستان خبر داد.

تهران - ایرنا - وزیرامورخارجه آمریکا در ادامه حملات مقام‌های این کشور به پکن، مطرح شدن لایحه ایجاد سازوکار اجرای دفاع از امنیت ملی منطقه اداری ویژه هنگ کنگ را محکوم کرد.

تهران - ایرنا - سخنگوی دولت در صفحه شخصی خود در اینستاگرام در یادداشتی نوشت: در روز قدس می‌اندیشم ما چگونه با برخی رفتارها و عدم توان چرایی اعتراض ما بر علیه رژیم اسراییل، نتوانستیم روز قدس را آن چنان که باید، برای نسل های دهه شصت به بعد تبیین کنیم.

حسین مسرت؛ نویسنده و پژوهشگر یزدی معتقد است شرایط جغرافیایی یزد، کویری بودن و نبود امکانات کشاورزی باعث گرایش مردم یزد به کار تجارت شده است. او وجه تمایز طلای یزد را، صداقت بی نظیر زرگران یزدی می داند. روایت حسین مسرت از بازار زرگرهای یزد را ببینید.

لندن - ایرنا - نماینده پارلمان ایرلند با اشاره به جنایت‌های گسترده رژیم صهیونیستی در حق مردم مظلوم فلسطین در طول 72 سال گذشته تصریح کرد که برقراری صلح میان یهودیان، مسلمانان و یهودیان در فلسطین در گرو نابودی رژیم آپارتاید اسرائیل است.

تهران - ایرنا - دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی به مناسبت روز جهانی قدس گفت: ما نمی گوییم کسی را به دریا بیاندازند بلکه می‌گوییم کسانی که با هواپیماها و کشتی ها به فلسطین آمدند باید به کشورهایی که از آن آمدند برگردند.

بوشهر - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: 25 هزار تن خرمای مرغوب این استان در ماه مبارک رمضان در کشور عرضه شده و در زمان حاضر تنها 10 هزار تن خرما در واحدهای بستهبندی سنتی و صنعتی استان باقی مانده است.

تهران - ایرنا - عضو هیات علمی پژوهشکده بیماری‌های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران با طرح این سوال که چرا میکروبیوم روده‌ای برای سلامت ما حیاتی است، گفت: هرکدام از ما ترکیب میکروبی مشخصی در روده‌های خود داریم، این میکروب‌های روده‌ای یا "میکروبیوم‌ها " شامل تعداد زیادی میکروب‌ها هستند که به هم خوردن ترکیب یا جایگزین شدن آنها با میکروب‌های مضر می‌تواند سبب ایجاد یا تشدید بیماری‌های...

تهران - ایرنا - استاد حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم (ع) گفت: در دعای روز بیست و هشتم از خدا می‌خواهیم که جایگاهی را برای ما قائل شود تا احضار مسائل داشته باشیم. یعنی آن چیزی که باید در قلب و فکر ما باشد، به گونه‌ای که حقیقت گناه را درک کرده و از آن دوری کنیم.

تهران - ایرنا - ایران خودرو اعلام کرد که پیش فروش فوق‌العاده این گروه صنعتی بر اساس ضوابط جدید فروش خودرو از روز چهارشنبه (هفتم خردادماه) آغاز می‌شود.

یزد - ایرنا - رییس‌کل دادگستری استان یزد گفت: مقابله قاطع با قاچاق کالا از الزامات رونق و جهش تولید است، دادستان‌ها باید با شناسایی زمینه فساد از شکل‌گیری نطفه هرگونه جرایم به خصوص در این امر پیشگیری کنند.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر ارزیابی فناوری سلامت، استانداردها و تعرفه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تعرفه‌گذاری خدمات تله مدیسین یا پزشکی از راه دور پس از تعریف استانداردهای آن خبر داد.

تهران - ایرنا - روزنامه استریت تایمز سنگاپور روز جمعه گزارش داد که رئیس سازمان های اسلامی مالزی از همه مسلمانان و عدالت خواهان و مردم صلح دوست جهان خواست تا در روز قدس، به عنوان روز همبستگی با مردم مظلوم فلسطین برای دفاع از فلسطین اقدام کنند.

باکو - ایرنا - همزمان با روز جهانی قدس مقاله " قدس نگین اسلام " به همراه چندمقاله دیگر با موضوع قدس در برخی روزنامه ها و سایت های جمهوری آذربایجان منتشر شد.

تهران - ایرنا - پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: تیم‌هایی که خواهان لغو مسابقات لیگ بودند، به جای حرف غیرمنطقی در زمین به دنبال گرفتن حقشان باشند.

مشهد - ایرنا - متولیان معادن کرومیت و فعالان بخش خصوصی حوزه معدن خراسان رضوی روز جمعه در نشست اعضای کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی مشهد خواستار کاهش حقوق دولتی و عوارض صادراتی شدند.