یک‌شنبه 22 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - افزایش ناگهانی شمار مبتلایان به کووید19 در برزیل باعث شد که این کشور در مدتی کوتاه پس از آمریکا در جایگاه دومین کشور جهان از لحاظ تعداد مبتلایان قرار گیرد.

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد (سالروز آزادسازی خرمشهر) به صورت تجمعی برگزار نمی‌شود و ویژه‌برنامه‌های مختلفی در فضای مجازی پیش‌بینی شده است.

تهران - ایرنا - یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت که دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور در حال بررسی انجام یک آزمایش هسته‌ای است که از سال 1992 تاکنون بی‌سابقه خواهد بود.

پکن - ایرنا - رییس جمهوری چین با اشاره به همه گیری کرونا اظهار کرد: اولویت حزب کمونیست چین همواره منافع و حقوق مردم بوده و ما همیشه بر ایده توسعه با محوریت انسان پایبند بوده‌ایم چین برای حفظ جان و سلامت مردم از هیچ چیز دریغ نمی‌کند.

تهران - ایرنا - وزیر دارایی و سرپرست وزارت نفت عراق عراق هدف خود از سفر به عربستان را گسترش روابط با ریاض و کمک به اقتصاد کشورش عنوان کرد.

تهران - ایرنا - «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات برای ریاست جمهوری 2020 آمریکا به خاطر اظهارات توهین‌آمیزش علیه سیاهپوستان عذرخواهی کرد.

پکن - ایرنا - در شرایطی که نمایندگان کنگره ملی خلق چین روی بررسی لایحه قانون امنیتی برای هنگ کنگ متمرکز شده اند، یک سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که هیچ کشوری حق ندارد در این لایحه و مسایل داخلی منطقه مداخله کند.

لندن - ایرنا - شرکت‌کنندگان در کنفرانس‌های آنلاین بین‌المللی به ابتکار نهادهای اسلامی در انگلیس و ایرلند به مناسبت روز جهانی قدس تاکید کردند؛ رژیم صهیونیستی نماد بزرگترین دروغ و دزدی تاریخ است.

اردبیل - ایرنا - تصادف زنجیره‌ای چهار دستگاه خودرو در جاده اردبیل - سردابه موجب جان باختن 2 نفر و مصدوم شدن سه نفر شد.

اردبیل - ایرنا - کرونا در زمانه‌ای که تمام توجه‌ها را به خود متمرکز کرده، نه تنها به نوعی موجب غفلت جامعه از برخی آسیب‌های اجتماعی شده بلکه در مواردی خود موجب تشدید گسترش آن از جمله اعتیاد و روند خزنده آن به سمت و سوی سنین پایین نیز شده است.

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی فرا رسیدن عید سعید فطر را به وزرای بهداشت کشورهای اسلامی تبریک گفت.

اروپا | بلگراد - ایرنا، سفیر فلسطین در بوسنی و هرزگوین با اشاره به اهمیت روز قدس گفت: این روز متعلق به همه فلسطینی ها و همه انسان های دردمند عالم است و برای فلسطینی هایی که 75 سال است برای آزادی سرزمینشان می جنگند هر روز، روز قدس است.

اسلام‌آباد - ایرنا - سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در لاهور پاکستان با اشاره به نقش مخرب برخی از اعراب منطقه و همدستی آنان با طرح آمریکایی - صهیونیستی معامله قرن، گفت: ایستادگی ملت ایران در دفاع از فلسطین در تاریخ ماندگار و مورد قضاوت وجدان‌های بیدار نسل‌های آینده قرار خواهد گرفت.

مسکو - ایرنا - رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که کشورش باید برای موج دوم شیوع کرونا در پاییز آینده آماده شود.

تهران - ایرنا - معاون دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با تجلیل از بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت روز جهانی قدس گفت: موضع آیت الله خامنه ای منطبق با خواست ملت فلسطین است.