یک‌شنبه 22 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

دزفول - ایرنا - سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: پل حمیدآباد و مبادی ورودی و خروجی تمام شهرهای تابعه دزفول از شنبه تا دوشنبه پنجم خردادماه بسته می‌شوند.

تهران - ایرنا - سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با تایید اتهام آمریکا علیه روسیه مبنی بر نقض پیمان آسمان‌های باز، خواستار حفظ این پیمان و پایبندی همه طرف‌ها به آن شد.

کرمان - ایرنا - امام جمعه رابر با گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این اولین روز قدسی است که بدون حضور ظاهری شهید قدس حاج قاسم‌سلیمانی برگزار می‌شود که اسماعیل هنیه در مراسم تشییع ایشان در دانشگاه تهران از ایشان به‌عنوان شهید قدس یاد کرد.

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اهمیت نقش بی بدیل رهبر معظم انقلاب درمدیریت بحران کرونا، گفت: بزرگترین دلگرمی‌های من در این روزها رهبری بودند.

شیراز - ایرنا - آخرین سکانس مستند تلویزیونی عبدالله که روایتی از تولد تا شهادت شهید مدافع حرم سردار حاج عبدالله اسکندری را به تصویر می کشد، با ادای احترام به این شهید به پایان رسید.

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان در پیامی فتح خرمشهر را نمادی از اتحاد و همدلی ملی و حضور آگاهانه و عاشقانه مردم در عرصه دفاع از تمامیت ارضی ایران اسلامی عنوان کرد.

کاشان - ایرنا - یک باب واحد مسکونی در جریان بازدید رئیس بهزیستی، مدیرعامل و اعضا هیات مدیره انجمن خیران مسکن‌ساز کاشان به خانواده کم‌برخورداری که در چند وقت اخیر صاحب چهارقلو شده بودند، اهدا شد.

تهران - ایرنا - وزارت امور اقتصادی و دارایی در اطلاعیه شماره 8 خود که به مناسبت پایان پذیره نویسی واحدهای سرمایه گذاری مالی یکم منتشر شد از پذیره نویسی بیش از سه میلیون و چهار صد و هشتاد ویک میلیون نفر با سرمایه گذاری بیش از 5 هزارو 886 میلیارد تومان از آحاد مردم خبر داد.

شتاب‌دهنده سیناپس به عنوان اولین شتاب‌دهنده محصولات تشخیصی (IVD) کشور در دی ماه سال 1397 با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز به کار کرد. همزمان با شیوع ویروس کرونا متخصصان شرکت سیناپس تحقیقات خود را به صورت جدی آغاز کردند و پس از 45 روز تلاش بی وقفه موفق به ساخت کیت سرولوژی کرونا شدند. با این موفقیت ایران جز معدود کشورهای دنیا در تولید این نوع کیت قرار گرفت.

تهران - ایرنا - معاون اول رییس جمهور در پیامی به عمران خان نخست وزیر پاکستان، حادثه تاسف بار سقوط هواپیمای مسافری این کشور که به جانباختان مسافران آن انجامید را به دولت و ملت پاکستان تسلیت گفت.

تهران - ایرنا - جمعیت هلال احمر با هماهنگی وزارت رفاه در آستانه عید سعید فطر شرایطی را فراهم کرده که مبلغ کفاره به کارت بانکی سرپرستان خانوار خانواده های نیازمند واریز شده و آنها با این مبلغ صرفا می توانند از دستگاه پوز نانوایی ها نان خریداری کنند.

آستارا - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی آستارا گفت: بزگترین مزرعه گل آزالیای غرب گیلان به مساحت 200 متر مربع در این شهرستان ایجاد شده و تولیدات آن به عنوان گل‌های تزئینی در بازارهای محلی و شهرهای اطراف عرضه می‌شود.

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه بااشاره به فعالیت سه پایانه مرزی در این استان گفت: بار مبادلات ایران و عراق بر دوش مرزهای کرمانشاه است.

یزد - ایرنا - فرمانده بسیج ناحیه میبد گفت: در مرحله دوم رزمایش همدلی و کمک های مومنانه در این شهرستان در هفته جاری یک هزار بسته کمک‌های معیشتی به ارزش 350 میلیون تومان در سالن 9 دی سپاه آماده‌سازی و توزیع شد.

لندن - ایرنا - وزرای امورخارجه سه کشور انگلیس، استرالیا و کانادا روز جمعه (2 خرداد) با صدور بیانیه‌ای مشترک نسبت به مطرح شدن لایحه ایجاد سازوکار اجرای دفاع از امنیت ملی منطقه اداری ویژه هنگ کنگ عمیقا ابراز نگرانی کردند.

پیشتاز طب زمان یکی از اولین شرکت‌های دانش‌بنیان ایران در حوزه‌ی زیست فناوری است که در سال 1377 فعالیت خود را آغاز کرد. پس از شیوع ویروس کرونا، متخصصین دپارتمان مولکولی شرکت دانش‌بنیان پیشتازطب زمان، موفق شدند کیت تشخیص قطعی ویروس کرونا را طراحی و پس از اخذ گواهی‌های لازم به تولید انبوه برسانند. هم‌اکنون بیش از 50 کشور جهان در صف خرید کیت تشخیصی کرونا از شرکت پیشتاز طب زمان هستند.