یک‌شنبه 22 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

اراک - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 139 هزار کیلوگرم گوشت مرغ منجمد امسال با نظارت دامپزشکی از این استان به خارج از کشور صادر شد.

تهران - ایرنا - مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تاکید بر رایزینی و گفت‌وگو میان این اداره با سازمان سینمایی گفت: از این پس مجوز شورای ارزشیابی و نظارت مرکز هنرهای نمایشی برای فیلم - تئاترها مورد وثوق سازمان سینمایی نیز خواهد بود.

آستارا - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر آستارا گفت: یک کوهنورد تبریزی بر اثر سقوط از ارتفاعات روستای میه کومه بخش لوندویل این شهرستان مصدوم شد و با کمک امدادگران به بیمارستان انتقال یافت.

اراک - ایرنا - کتاب «کابوس خوشبختی» عنوان کتابی است به قلم «مهدی محمدی» که با روایتی داستانی کوشیده است چهره‌ای از زند'ی در سه نسل را در قاب ذهن خواننده قرار دهد.

سمنان - ایرنا - جاده دامغان به جندق، رکورددار بیشترین میزان فوتی‌های تصادفات استان سمنان برای ترمیم محور و 2 بانده شدن نیازمند توجه ویژه مسوولان است.

دزفول - ایرنا - اقوام مختلف شهرستان دزفول نوروز امسال با توجه به شیوع کرونا تا حد زیادی دیدو بازدیدها را کم کردند که انتظار می‌رود با توجه به اعمال دوباره محدودیت‌ها برای کاهش آمار کرونا از آیین‌های ویژه عید فطر نیز چشم پوشی کنند.

تهران - ایرنا - عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیماری ناشی از ویروس کرونا علایم یکسانی ندارد که بتوان گفت]i ماده غذایی باعث تشدید آن می‌شود، بنابراین مبتلایان نه تنها محدودیت غذایی ندارند بلکه مصرف انواع مواد غذایی دارای پروئتین، فیبر، کلسیوم و غیره توصیه می‌شود.

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: عملیات غرور آفرین بیت المقدس که به آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد سال 61 منجر شد را بایست قله ظفرمندی و اوج شکوه دوران دفاع مقدس دانست.

ایلام - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: اگرچه میزان فوتی‌ها و بستری های ناشی از بیماری کرونا در این استان کاهش چشم‌گیری داشته، اما همچنان روند ابتلا به نوعی افزایشی و نگران کننده است.

بروجرد - ایرنا - مدیر شرکت آب و فاضلاب بروجرد گفت: از مجموع 205 روستای این شهرستان 145 روستا تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب است.

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان در در پیام خود به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: این رویداد بزرگ تاریخی منشا و زمینه ساز پیروزی‌های بزرگ در برابر دشمنان برای انقلاب اسلامی ایران است.

قزوین - ایرنا - کتاب‌فروشی های استان قزوین کار خود را در طرح بهارانه کتاب 99، با فروش بیش از 2400 نسخه کتاب، به مبلغ حدود یک میلیارد ریال خاتمه دادند.

رضوانشهر - ایرنا - مدیر جهادکشاورزی رضوانشهر گفت: این شهرستان با دارا بودن بیش از 22 هزار کلنی کندوی عسل، سالانه حدود 430 تن عسل مرغوب تولید و روانه بازار مصرف می کند.

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: 370 پایگاه و هزار و 100 صندوق برای جمع‌آوری زکات فطره به صورت مشترک با کمیته امداد امام خمینی (ره) در این استان مستقر خواهد شد.

قزوین - ایرنا - 19 ماه اشغال خرمشهر توسط رژیم بعثی کافی بود تا با سازماندهی و تجهیز نیروها توسط ارتش و سپاه و در یک یورش همگانی و تابهنگام و تنها طی مدت سه هفته ضمن اجرای بزرگترین عملیات نظامی ایران در طول دوران دفاع مقدس موفق به آزادسازی این شهر و پنج هزار و 400 کیلومتر مربع از خاک میهن اسلامی ایران شود.

خرم‌آباد - ایرنا - "هیاری" آئینی کهن در بین ایل بختیاری شهرستان الیگودرز لرستان است که در آن هر شخصی از ایل با شنیدن بانگ هیاری به فراخور فصل کار؛ ابزار کشاورزی به دست می گیرد و به همیاری ایل بر می خیزد.