یک‌شنبه 22 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

مسکو - ایرنا - مراسم گرامیداشت روز قدس امسال برخلاف سالهای گذشته به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در پهناورترین کشور جهان به صورت مجازی برگزار شد.

اسلام‌آباد - ایرنا - سازمان هوانوردی پاکستان در تازه‌ترین گزارش خود از کار افتادن موتور، بازنشدن چرخ ها و نقص فنی را عامل سقوط هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی کشوری پاکستان (PIA) با 107 مسافر و خدمه اعلام کرده است.

دهلی نو - ایرنا - رسانه های هند روز جمعه اعلام کردند که دهلی نو پیشنهاد همکاری منظم برای مقابله با آفت ملخ‌های صحرایی را به ایران و پاکستان داده است که با استقبال ایران مواجه شده است.

لندن - ایرنا - مسلمانان انگلیس تصمیم دولت لندن برای صدور هشدار بهداشتی به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر را اقدامی توهین‌آمیز خوانده و به باد انتقاد گرفتند.

یاسوج - ایرنا - منتخب مردم کهگیلویه در مجلس شورا ی اسلامی با صدور پیامی روز قدس را یک روز جهانی دانست و گفت: قدس روز مقابله مستضعفین با مستکبران است.

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه با دولت و ملت پاکستان و خانواده قربانیان سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری ابراز همدردی کرد.

مشهد - ایرنا - از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون در راستای کمک مومنانه 2500 سبد غذایی با همکاری آستان قدس رضوی و جمعی از خیران و نیکوکاران بین خانواده‌های نیازمند شهرستان تایباد در استان خراسان رضوی توزیع شد.

شیراز - ایرنا - نماز جمعه دوم خردادماه جاری در 62 شهر واقع در 32 شهرستان استان که از نظر شیوع کرونا، وضعیت سفید دارند، اقامه شد و نمازگزاران در این آیین که همزمان با روز جهانی قدس برگزار شد، شعارهایی در محکومیت جنایات استکبار و تعدی به حقوق مردم فلسطین و دیگر مسلمانان مظلوم جهان سر دادند.

تهران - ایرنا - نائب رئیس مجلس تونس گفت: اعلام روز جهانی قدس از سوی امام خمینی (ره) روش مواجهه با رژیم صهیونسیتی را از معاهده‌های صلح و تسلیم به مقاومت موثر به عنوان تنها راه حل مسئله فلسطین تغییر داد.

تهران - ایرنا - فاروق العزه از اعضای ارشد جنبش فتح با اشاره به شکست تجربیات مربوط به مذاکرات در تاریخ فلسطین تاکید کرد: تمام راه‌های سیاسی شکست خورده‌اند و گزینه‌ای جز مقاومت باقی نمانده است.

مشهد - ایرنا - پس از تعطیلی دو ماهه نماز جمعه به خاطر پیشگیری از شیوع کرونا، امروز (دوم خرداد) نماز جمعه در 13 شهر خراسان رضوی اقامه شد که در 6 شهر آن برای سومین هفته متوالی برگزار شده است.

ایرنا - آنکارا - سخنرانی مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز جهانی قدس بازتاب گسترده ای در رسانه های مختلف ترکیه داشت.

بوشهر - ایرنا - خطیبان نماز جمعه این هفته شهرهای استان بوشهر برگرامیداشت روز جهانی قدس، زنده نگه داشتن این روز مهم، اتحاد مسلمانان، دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین، متمرکز برگزار نکردن نماز عید فطر، الزام در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و گرامیداشت روز فتح خرمشهر تاکید کردند.

تبریز - ایرنا - یکی از بزرگ‌ترین پرچم‌های فلسطین به طول 200 متر، امروز جمعه همزمان با روز جهانی قدس، در محل دایمی برگزاری راهپیمایی این رویداد در تبریز به اهتزاز در آمد.

تهران - ایرنا - مدافع تیم ملی ایتالیا، «لوئیس سوارز» را بابت گاز گرفتن وی در جریان دیدار داغ آتزوری و اروگوئه در جام جهانی 2014 مورد تمجید و تحسین قرار داد.

خرم‌آباد - ایرنا - امام جمعه الیگودرز گفت: نامگذاری روز قدس ابتکار تاریخی امام خمینی (ره) است که جادوانه می‌ماند.