دوشنبه 23 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - اتحادیه جهانی کشتی با مزین کردن صفحه اول پایگاه اینترنتی خود با تصاویر متعددی از کشتی گیران و دوست داران ایرانی این ورزش، از جامعه کشتی جهانی خواست تا روز 23 می (سوم خرداد) را به عنوان روز جهانی کشتی به رسمیت بشناسند.

مسکو - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران و نماینده ویژه پوتین در امور خاورمیانه در گفت وگوی تلفنی آخرین تحولات منطقه از جمله طرح آمریکای و صهیونیستی معامله قرن را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان گفت: درخواست صدور مجوز جذب و پذیرش پنج هزار دانشجو معلم برای امسال را داریم تا تعداد معلمان در استان به نرم استاندارد نزدیک شود.

تهران - ایرنا - وزارت خارجه عربستان سعودی روز پنجشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که با اقدامات و طرح‌های رژیم صهیونیستی برای الحاق اراضی در کرانه باختری و تحمیل حاکمیت این رژیم بر آن مخالف است.

مسکو - ایرنا - «ایلقار ابراهیم اوغلو» کارشناس الهیات و رییس 'مرکز دفاع از آزادی اعتقاد دینی و وجدان' جمهوری آذربایجان معتقد است که روز جهانی قدس روز همه مستضعفان و مظلومان جهان است به همین دلیل می توان آن را روز مخالفت با اشغال قره‌باغ (منطقه ای که جمهوری آذربایجان و ارمنستان با هم اختلاف نظر دارند)، عراق، کشمیر، افغانستان و میانمار خواند.

تهران - ایرنا - سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان شمیرانات اعلام کرد: سقوط گروه 4 نفره ای که برای چیدن سبزی کوهی به منطقه لواسانات سفر کردند، یک کشته و سه مصدوم برجا گذاشت.

شیراز - ایرنا - پیکر مرحوم حورالنسا رضایی، مادر شهیدان حسین و داریوش اژدهاکش از شهدای دفاع مقدس در کازرون و همچنین پیکر شادروان کبری مسترشد، مادر شهید عبدالکریم سبحانی در جهرم تشییع و خاکسپاری شدند.

مسکو - ایرنا - «شامیل سلطانف» نماینده پیشین مجلس دوما و رئیس مرکز مطالعات راهبردی روسیه و جهان اسلام معتقد است که جمهوری اسلامی ایران با مقاومت خود در برای دشمنان و گرامیداشت روز قدس و دفاع از ملت فلسطین به الگوی کشورهای اسلامی تبدیل شده است.

تهران - ایرنا - بزرگترین مراسم آنلاین روز جهانی قدس از آفریقای جنوبی فردا شب با پخش زنده برای بیش از یکصد میلیون مخاطب از رسانه‌های بین‌المللی از جمله در پرس تی وی و اینستاگرام انگلیسی نمایندگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در آفریقای جنوبی برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - سخنگوی پنتاگون گفت که اطلاعی از برنامه‌های احتمالی آمریکا برای توقیف نفت‌کش‌های ایرانی حامل سوخت در مسیر عزیمت به ونزوئلا ندارد.

تهران - ایرنا - «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا گفت که اگر چین قانون امنیت ملی را در مورد هنگ کنگ اجرا کند، واشنگتن واکنش شدیدی نسبت به این اقدام پکن نشان خواهد داد.

آستارا - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا گفت: ماموران این اداره سه نفر را طی عملیات‌های جداگانه به اتهام تصرف اراضی ملی، سوزاندن درختان و قاچاق چوب‌آلات جنگلی دستگیر کردند.

مشهد - ایرنا - پیکر پاک شهید مدافع حرم اهل بیت (ع) محمد رضا فیضی روز پنجشنبه در آرامگاه امامزاده قیاس‌الدین شهر مشهد به خاک سپرده شد.

اهواز - ایرنا - سرپرست فرمانداری اندیکا گفت: ورودی‌های این شهرستان از صبح روز شنبه آینده تا پایان تعطیلات عید سعید فطر به روی خودروهای غیر بومی بسته می‌شود.

دزفول - ایرنا - رئیس پلیس فتا شهرستان دزفول درخصوص پرداخت فطریه و زکات به صورت مجازی به شهروندان هشدار داد.

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت: خیریه‌ها همراه همیشگی ملت و دولت بوده و هستند و این نشان از علاقه‌مندی این قشر به کشور و مردم خود است.