یک‌شنبه 22 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

غزه - ایرنا - فلسطینیان ساکن نوار غزه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به این سوال پاسخ داده‌اند که انتظار و خواسته آنان از سخنرانی روز جمعه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به مناسبت روز جهانی قدس چیست.

بندرعباس - ایرنا - ورود پیکر فخر الدین فلک نازی شهید هرمزگانی ناوچه کنارک شنبه شب از فرودگاه بین‌المللی شهدای پرواز 655 به بندرعباس.

تهران - ایرنا - مجتهد افشاگر معروف عربستانی روز پنجشنبه در توئیتر از نقشه مشترک عربستان سعودی و امارات متحده عربی با مشارکت چهره‌هایی از رژیم زین العابدین بن علی دیکتاتور سابق تونس برای تکرار سناریوی مصر در این کشور خبر داد.

اردبیل - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و استاندا اردبیل روز جمعه در پیام مشترکی روز جهانی قدس آن را نماز مظلومیت ملت فلسطین و گره خوردن سرنوشت جوامع انسانی به ان ذکر کردند.

اهواز - ایرنا - نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: همه فعالان فرهنگی تلاش کنند تا از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، صدای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان برسانند.

اهواز - ایرنا - سخنگوی جبهه مردمی مقاومت فلسطین گفت: جبهه مقاومت در فلسطین هیچ گاه از مبارزه علیه اسرائیلی ها خسته نمی شود و تا زمانی که به آزادی قدس نرسیم به این راه ادامه می دهیم.

تهران - ایرنا - نتایج تازه‌ترین نظرسنجی سراسری شبکه فاکس نیوز نشان می‌دهد که برتری «جو بایدن» بر «دونالد ترامپ» در میان رای‌دهندگان آمریکایی به 8 درصد افزایش یافته است.

اسلام‌آباد - ایرنا - سخنگوی سفارت چین در پاکستان همزمان با شصت و نهمین سال تاسیس روابط دیپلماتیک 2 کشور، در واکنش به اتهامات واشنگتن علیه مناسبات پکن و اسلام‌آباد به ویژه درخصوص طرح اقتصادی "سی‌پک"، اعلام کرد: ما نیاز به معلمی همچون آمریکا نداریم.

تهران - ایرنا - سنای آمریکا سرانجام پس از یک روند پرچالش، صلاحیت «جان راتکلیف» را به عنوان رییس جدید آژانس «مدیر اطلاعات ملی» این کشور تأیید کرد.

تهران - ایرنا - اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) اعلام کرد که حادثه تیراندازی در یک پایگاه هوایی نیروی دریایی در ایالت تگزاس تروریستی بود.

تهران - ایرنا - «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب گفت: روز قدس نامگذاری شد تا مسؤولیت امت اسلامی در قبال مقدسات اسلامی را یادآور شود.

زاهدان - ایرنا - گرچه امسال شیوع بیماری فراگیر کرونا فرصت برگزاری راهپیمایی دشمن‌شکن روز جهانی قدس را از جهان اسلام گرفته است، اما امت اسلامی از مبارزه برای آزادی قدس شریف دست برنداشته و خشم و انزجار خود از رژیم جنایتکار فلسطین اشغالی را از طریق فضای مجازی اعلام می‌کنند و دنیا بداند که این رژیم کودک‌کش نیز همانند ویروس منحوس کرونا محکوم به شکست است.

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: قدس شریف محل زندگی و بعثت انبیای الهی، اولین قبله مسلمانان، مرکز ادیان آسمانی از ابتدا تاکنون، سمبل و نماد فلسطین و محور وحدت همه مسلمانان جهان است.

شیراز - ایرنا - آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید اظهار داشت: ملاصدرای شیرازی برای آزادسازی علم کوشش کرد و کار پهلوانانه‌اش این بود که علم را نه تنها از قلمرو اعراض 9 گانه به در آورد، بلکه از حوزه ماهیت آزاد کرد.

کیش - ایرنا - معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کیش از اجرای آخرین مرحله طرح ترخیص موتورهای شارژی و دوچرخه های توقیفی با تخفیفات ویژه خبرداد و تاکید کرد: مهلت استفاه از این ان طرح 20 خرداد تمامی می شود.

چابهار - ایرنا - معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: روند رو به رشد مبتلایان به ویروس کرونا هم اینک این شهرستان را به وضعیت قرمز رسانده است.