یک‌شنبه 22 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ایران یکی از بزرگترین شبکه‌های داوطلبی هلال‌احمر دنیا را دارد، گفت: این شبکه ظرفیت بزرگ اجتماعی برای تقویت فرهنگ محبت در جامعه به شمار می‌رود.

تهران - ایرنا - شعار امسال روز جهانی تنوع زیستی «راه‌حل‌های ما در طبیعت است» تعیین شده، شاید محوریت آن بازمی‌گردد به اینکه راه‌های نجات تنوع‌زیستی و برون رفت از چالش‌های زیست‌محیطی در طبیعت وجود دارد پس می‌توانیم با حفاظت از آن، راه‌های نجات تنوع‌زیستی و زیستمدان آن را نیز در آن بیابیم.

شیراز - ایرنا شخصیت‌ها و نهادهای مختلف در استان فارس با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای روز جهانی قدس را گرامی داشتند که در این میان، اطلاعیه استاندار فارس جلب توجه می‌کرد که گفته است: روز قدس امسال یکی از برجسته ترین و ماندگارترین روزهای حمایت از آرمان مردم فلسطین خواهد بود.

مشهد - ایرنا - سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف خراسان رضوی با صدور بیانیه‌های جداگانه بر حمایت از مردم فلسطین تاکید کردند.

پکن - ایرنا - چین امروز جمعه در نخستین روز از برگزاری اجلاس بزرگ کنگره ملی این کشور، بودجه دفاعی خود را که بر اساس براوردها 171 میلیارد و 500 میلیون دلار است، اعلام می کند.

ارومیه - ایرنا - مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی می‌گوید «کشت گیاهان دارویی به دلیل نیاز آبی کم در شرایط خشکسالی و قابلیت تولید در زمین‌های کم‌بازده می‌تواند در افزایش بهره‌وری از منابع آب و خاک مؤثر واقع شود».

مشهد - ایرنا - استاندار خراسان رضوی در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس گفت: ملت ایران همواره نشان داده‌اند که استکبار ستیزی یکی از اصول بنیادی و غیرقابل تغییر نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

ارومیه - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: 62 اثر منقول موزه‌های استان با توجه به ظرفیت‌های بومی و مرمتی در مرکز آزمایشگاهی این اداره‌کل مرمت می‌شود.

کابل - ایرنا - شورای حامیان قدس شریف در افغانستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که هویت اسلامی بیت المقدس، بخشی از سرزمین ملت فلسطین است که آزادی آن به عنوان قبله نخست مسلمین، فریضه ای الهی و مسوولیت همه مسلمانان است.

اصفهان - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: عملیات ردیابی و مبارزه با ملخ‌های وارد شده به استان، در سطح حدود 10 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی آغاز شد.

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال لرستان گفت: درصد رشد جمعیت استان طی سال 98 به یک درصد رسیده در حالیکه این نرخ در کشور کمتر از یک درصد است.

پکن - ایرنا - مراسم مجازی بزرگداشت روز قدس با همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین و هیات محبین الائمه، پنجشنبه شب در چین برگزار شد.

قزوین - ایرنا - معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان از غرق شدن یک پیرمرد قزوینی براثر سقوط در کانال روستای نظام آباد از توابع شهرستان قزوین خبر داد.

ارومیه - ایرنا - شیوع بیماری کرونا ابعاد مختلف زندگی بشر را دستخوش تغییر کرد و فعالیت‌های فرهنگی و هنری در آذربایجان‌غربی نیز از گزند این بیماری در امان نماند. عکاس: طاها اصغرخانی

ارومیه - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و نماینده عالی دولت در این استان پیام مشترکی را به مناسبت فرار رسیدن روز قدس صادر کردند و این روز جهانی را نشانگر عمق نگاه امام راحل به مسایل بین‌المللی دانستند.

تهران - ایرنا - وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران رشته توییتی را در آستانه روز جهانی قدس با موضوع نسل کشی و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی منتشر کرد.