دوشنبه 23 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «برایان هوک» نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران با تکرار اتهاماتی بی‌اساس، بار دیگر از تمایل دولت کشورش برای مذاکره با ایران سخن گفت.

تهران - ایرنا - دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) از پایان همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با سازمان سیا خبر داد.

نیویورک - ایرنا - وزیر خارجه آمریکا از تصمیم این کشور برای خروج از پیمان آسمان‌های باز خبر داد و گفت روسیه بارها اجرای تعهدات خود را نقض کرده است و آمریکا نمی‌تواند یک نمای خالی از همکاری با مسکو را تحمل کند.

لندن - ایرنا - سر وزیر اسکاتلند یک هفته پس از مخالفت با تصمیم دولت لندن برای کاهش سطح قرنطینه، ناگزیر محدودیت‌ها در این منطقه را آسان و اعلام کرد که سال تحصیلی جدید زودتر از موعد آغاز خواهد شد.

تهران - ایرنا - رییس شورای عالی سیاسی یمن نسبت به از سرگیری حملات علیه ائتلاف سعودی هشدار داد.

گرگان - ایرنا - آغاز ساخت 500 واحد مسکن محرومان در گنبدکاووس، کشف پنج کیلوگرم مرفین در بندرترکمن و دستگیری 20 سارق سابقه‌دار در گنبد از مهمترین اخبار روز پنجشنبه گلستان است.

اسلام‌آباد - ایرنا - ائتلافی متشکل از 30 گروه سیاسی و مذهبی در پاکستان موسوم به «شورای همبستگی ملی» توطئه الحاق کرانه باختری از سوی رژیم غاصب صهیونیستی را به شدت محکوم و اعلام کرد: مردم پاکستان ضمن مخالفت با هرگونه طرح تقسیم سرزمین‌های فلسطینی، اجازه موفق شدن این نقشه شوم را نخواهند داد.

تهران - ایرنا - «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور با صدور پیامی در آستانه روز جهانی قدس نوشت: انقلاب اسلامی فراتر از قرارداد و پیمان های ننگین برخی کشورها و حکام مرتجع و شکست خورده حیاتی نوین به حقیقت تاریخی و جاویدان فلسطین عطا کرد.

تهران - ایرنا - «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین روز پنجشنبه درباره فرود هواپیمای اماراتی به فرودگاه بن گورین در سرزمین‌های اشغالی به بهانه ارسال کمک‌های بشردوستانه به فلسطین، گفت: هیچ کس با ما در این خصوص هماهنگی نکرده بود.

گرگان - ایرنا - تعدادی از مسوولان استان گلستان در آستانه فرا رسیدن روز جهانی قدس، ضمن اعلام همبستگی با ملت مظلوم فلسطین و انزجاز از اقدامات رژیم غاصب اسرائیل، روز قدس را نماد اتحاد و انسجام مسلمانان دانسته و با توجه به شرایط کرونایی امسال، مردم را به گرامیداشت این روز در فضای مجازی تشویق کردند.

اهواز - ایرنا - رییس دانشگاه فرهنگیان کشور در اهواز گفت: ر دانشگاه فرهنگیان کشور بیشترین تمرکز برای حل مشکلات دانشگاه های فرهنگیان مناطق محرومی همچون خوزستان است.

بجنورد - ایرنا - فرمانده انتظامی شیروان از کشف 23 کیلو و 500 گرم تریاک از یک منزل مسکونی در این شهر خبر داد.

مسکو - ایرنا - جمعی از مقامات، صاحبنظران، شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و مذهبی ایران، روسیه، قرقیزستان و جمهوری آذربایجان در میزگردی که به همت سفارت ایران در روسیه برگزار شد ضمن تاکید بر تداوم راه قدس، اتحاد و همدلی مسلمانان، مسیحیان و یهودیان آزادی‌خواه جهان را تنها راه نجات ملت فلسطین از ظلم و ستم رژیم صهیونیستی دانستند.

شهرکرد - ایرنا - فرماندار لردگان با اشاره به ظرفیت بالقوه و خدادادی جنگل و منابع طبیعی این شهرستان گفت: این شهرستان ظرفیت و امادگی لازم برای احداث باغ گیاه شناسی را دارد.

خرم‌آباد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: ملت بیدار ما نخواهد گذاشت اهمیت مسئله فلسطین و مظلومیت قدس شریف در سایه بحران جهانی کرونا مغفول واقع شود.

خرم آباد - ایرنا - رییس بیمارستان شهید ولیان الیگودرز گفت: یک پیرمرد 80ساله الیگودرزی که به بیماری کرونا مبتلا شده بود سرانجام برای به بیماری غلبه کرد.