یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

فرهنگی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی با همکاری صندوق اعتباری هنر رویدادهای ارزشمند فرهنگی، هنری و نشست‌های بین‌المللی ادبی مولانا را در پهنه جنوب شرق آسیا برگزار خواهند کرد.

تهران - ایرنا - آثار راه یافته به مرحله بازبینی اولیه چهارمین جشنواره تئاتر «افرا» که با عنوان گفت و گو برگزار می‌شود، معرفی شد.

تهران - ایرنا - مستند «سرنوشت» به کارگردانی یاسر طالبی موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره جئونجو کره جنوبی شد.

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: گونه‌های مختلف تئاتر به ویژه پانتومیم به عنوان نخستین هنر برقراری ارتباط میان جوامع بشری به شمار می‌رود.

تهران - ایرنا - نویسنده و کارگردان سینما با اشاره به نظریه‌های سینمایی گفت: سینمای زنده یاد عباس کیارستمی رئالیزم شاعرانه است و در فیلم «خانه دوست کجاست» نوعی شاعرانگی وجود دارد.

زنجان - ایرنا - دومین جشنواره بین المللی پانتومیم با حضور 18 گروه داخلی و پنج گروه خارجی از امروز / دوشنبه / در زنجان آغاز شد و به مدت سه روز ادامه خواهد یافت.

تهران - ایرنا - شاخص‌های حیات طیبه را می‌توان در زیارت‌نامه حضرت معصومه (س) مرور کرد؛ به ویژه این فراز که بشر به شادی ماندگار و متناسب جهان بی نهایت در آخرت دست نمی‌یابد مگر اینکه شادمانی و گشایش خویش را از طریق انسان کامل طلب و با معرفت به مقام آنان، فهم انسانی خود را غنی کند.

اصفهان - ایرنا - تعریض معبر و عبورِ گذر در محدوده‌های تاریخی شهرهای ایران ممنوع است، اما به صدا درآمدنِ زنگِ عبورِ 2 خیابان، با نام‌های "علاقه مندان" و "علی قلی بیگ" از بافت تاریخی اصفهان، فعالان میراث فرهنگی را نگران کرده اما پرسش این است که آیا مصوبه "محدوده تاریخی 168شهر" می‌تواند مانع عبور این خیابان‌ها از بافت تاریخی شود یا چراغ برای آنها سبز است.

تهران - ایرنا - «سرزمین برادری» عنوان یک کتاب دو جلدی است که زیباترین تصاویر مساجد و مدارس دینی اهل‌سنت در آن منتشر شده و در نمایشگاه سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با استقبال میهمانان روبرو شد.

تهران - ایرنا - استاد دانشگاه مذاهب اسلامی معتقد است وظیفه نخبگان و علمای دینی عبارت از متحدساختن فرزندان امت اسلامی است و باید از هر ابزاری که موجبات هم افزایی و همگرایی و دوری از واگرایی را اقتضا می‌کند، بهره ببرند.

کیش - ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه زنجیره گردشگری در این جزیره تکمیل می‌شود، گفت: برند «کیش» باید تقویت شود.

ساری - ایرنا - مولدسازی پلاژهای دولتی به «نفع مردم» بعد از دستور صریح رئیس جمهور برای آزادسازی سواحل با هدف توسعه اقتصادی و رونق گردشگری در استان مازندران در مسیر تحقق قرار گرفته است و در در روزهای اخیر با پیگیری های انجام شده استخر مجتمع ساحلی و تفریحی محمودآباد با حضور استاندار مازندران آزاد شد.

تهران - ایرنا - «حامیم» در دور جدید کنسرت‌های خود، توانست به‌مانند ماه‌های قبل، مخاطبان بسیاری را به سالن کشانده و آنها را راضی از سالن خارج کند.

تهران - ایرنا - عضو هیئت انتخاب فیلم‌های داستانی چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با اشاره به تنوع ژانر در دومین دوره پیاپی گفت: امسال در میان آثار راه‌یافته به جشنواره، فیلم‌های متعلق به استان‌ها سهم بسیار بالایی داشتند.

کیش - ایرنا - سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به نقش مناطق آزاد در توسعه گردشگری گفت: توسعه گردشگری «جنگ» در برخی از مناطق آزاد در دستور کار قرار دارد.

ساری - ایرنا - مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: 10 هزار و 700 سند مالکیت به مساحت 84 هزار هکتار در 6 ماهه اول امسال برای املاک وقفی کشور صادر شده است.