چهارشنبه 18 مهر 1403

ایستگاه هواشناسی پری با 47 میلیمتر بیشترین بارش زنجان را ثبت کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ایستگاه هواشناسی پری با 47 میلیمتر بیشترین بارش زنجان را ثبت کرد

زنجان - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: بیشترین میزان بارش باران از روز پنجشنبه تاکنون، با 47 میلیمتر از ایستگاه هواشناسی پری این استان گزارش شد.

حسین سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی مدت یاد شده میزان بارندگی در نیک پی 38/5، آببر 29، زنجان حدود 23، گرماب و ماهنشان حدود 19، قیدار 16 و ابهر و خرمدره نیز 9 میلیمتر، به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه بعدازظهر امروز شاهد وزش باد شدید، رگبار باران همراه با رعد و برق و تگرگ در برخی از مناطق استان زنجان خواهیم بود، اظهار داشت: بر اساس پیش بینی ها، توده گرد و غبار شکل گرفته در عراق طی امروز و فردا، هوای این استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

سلطانی با اشاره به اینکه بارش ها فردا / یکشنبه هفتم اردیبهشت ماه / نیز ادامه خواهد داشت، افزود: شامگاه سه شنبه نیز مجدد شاهد بارندگی در استان خواهیم بود.

وی به میزان دمای فعلی شهر زنجان اشاره و تصریح کرد: در زمان حاضر دمای فعلی شهر زنجان 16 درجه سانتیگراد بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت 6 درجه کاهش نشان می دهد.

در حال حاضر، استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*