جمعه 7 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت در خصوص مقالات منتشر شده این دانشگاه در سال 1400 گفت: در دانشگاه علم و صنعت نزدیک به دو هزار مقاله با نمایه بین المللی معتبر منتشر شده که 35 تا 40 درصد آن، مقاله‌های کاربردی مرتبط با یک مسئله صنعتی یا واقعی بوده‌اند و یا این که مربوط به یک سری کارهای آزمایشگاهی بوده‌اند که در نتیجه به تولید فناوری یا تولید نوآوری ختم می‌شود.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان مرکزی از اعطای بیش از 1500 گواهینامه آموزشی توسط این معاونت به فراگیران استان خبر داد.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: از جمله چالش‌های موجود برای شرکت‌های دانش‌بنیان استان اردبیل نبود بسترهای زیرساختی فیزیکی و زمین اختصاصی برای این شرکت‌ها است.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که تغییر سبک زندگی اجداد ما انسان‌ها از مردمان شکارچی - گردآورنده به کشاورز در 12 هزار سال پیش موجب شده است تا قد آنها به طور متوسط حدود 4 سانتیمتر (1.5 اینچ) کوتاه شود.

بررسی جدید پژوهشگران "دانشگاه هاروارد" نشان می‌دهد که رژیم غذایی گیاهی می‌تواند در کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دو موثر باشد.

رتبه‌بندی جهانی کیو اس (QS) فهرست برترین دانشگاه‌های آسیا در سال 2022 را منتشر کرد.

پژوهشگران با انجام یک مطالعه تاثیر عصاره گیاه گزنه را در ترمیم زخم‌های پوستی مورد بررسی قرار دادند.

یکی از ماموریت‌هایی که قرار است ناسا طی سال‌های آینده انجام دهد ماموریت "نانسی گریس رومن"(Nancy Grace Roman) است. ماموریت رومن ناسا ممکن است به ما بگوید که آیا جهان در نهایت از هم خواهد پاشید یا خیر.

در پی تماس برخی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس با خبرگزاری دانشجویان ایران، در اعتراض به عدم تعلق خوابگاه به دانشجویان نوبت دوم و پردیس این دانشگاه و مشکلات آنها برای تهیه خوابگاه‌،‌معاون دانشجویی و فرهنگی - اجتماعی دانشگاه تربیت مدرس به ایسنا اعلام کرد: دانشجویانی که در دوره نوبت دوم دانشگاه پذیرش شده‌اند، امکان استفاده از خوابگاه‌های دانشگاه را ندارند و می‌توانند از خوابگاه‌های خودگردان...

هفتمین همایش ملی توربین گاز روزهای سه شنبه و چهارشنبه 10 و 11 خرداد ماه 1401 برگزار می‌شود.

ناسا در فهرست ماموریت‌های آینده خود، بررسی سیاره نپتون و یکی از قمرهای آن را نیز در نظر دارد اما مشکلات بسیاری بر سر راه این ماموریت قرار دارند.

دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه عالی سان سیمون دولت چندملیتی بولیوی با هدف ترویج و گسترش همکاری علمی و پژوهشی در حوزه علوم انسانی و اجتماعی بر اساس اصول برابری و منافع مشترک، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

در پی شیوع مجدد ویروس کرونا در چین مقامات این کشور از هواپیمای بدون سرنشین / پهپاد برای ارسال دارو و غذا به برخی مناطق استفاده کرده‌اند.

مهلت ثبت نام آزمون پذیرش دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال1401 به مدت 5 روز تمدید شد.

پژوهشگران "دانشگاه پنسیلوانیا"، دلایلی را مبنی بر این مطرح کرده‌اند که بازدید از موزه هنر می‌تواند سلامت روانی را بهبود ببخشد.

پس از استعفای دکتر سالار آملی، وزیر علوم طی حکمی قائم مقام در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری های بین المللی این وزارتخانه منصوب کرد.