دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

نشست بررسی چگونگی برگزاری "انتخابات شوراهای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی" در سال 99 به صورت برخط و در فضای مجازی با حضور مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت و تنی چند از اعضای شورای صنفی مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد.

پژوهشگران سوئیسی در بررسی جدیدی دریافتند که تغییرات اقلیمی می‌توانند به ریزش زودتر از موعد برگ درختان منجر شوند.

مهلت ثبت درخواست پذیرفته شدگان کدرشته محل های به حدنصاب نرسیده دوره های کاردانی و کارشناسی حرفه ای مهرماه 99 دانشگاه جامع علمی کاربردی فردا شنبه 8 آذرماه پایان می یابد.

رییس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به لزوم حرکت دانشگاه ها به ویژه دانشگاه فرهنگیان به سمت کارآفرینی، با ارائه پیشنهاد ایجاد دو واحد اختیاری کارآفرینی آموزشی در این دانشگاه، اظهار کرد: کارآفرینی آموزشی به این معنی که در آموزش و برای آموزش گیرندگان چگونه کار آفرینی کنیم، مبانی کارآفرینی را از تئوری خارج کرده و تبدیل به آموزه کنیم آن هنگام است که می‌توانیم بگوییم آموزش اتفاق افتاده است وگرنه...

اتحادیه دانشجویی هلند هشدار داد که شرایط به وجود آمده از شیوع کرونا شرایط روحی و روانی دانشجویان را به شدت تحت‌الشعاع قرار داده است.

رئیس انجمن کلام حوزه بیان کرد: چالش های مربوط به خود ایمان در قرن 20 و 21 با این عنوان بود که که اصلا ایمان یعنی چی؟ و ایمان وجود خارجی ندارد.

یک نوجوان 14 ساله هندی برای اختراع یک میز اتوی خورشیدی که تولید بخار و آلایندگی را کاهش می دهد، برنده جایزه معتبر آب و هوای کودکان به ارزش 11 هزار و 600 دلار شد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: با توجه به شرایط فشرده‌ای که بر آزمون‌های علوم پزشکی حاکم است، امکان تعویق آزمون دستیاری از اسفندماه 99 وجود ندارد.

‌دانشکده مهندسی عمران، آب و محیط زیست دانشگاه شهیدبهشتی یک نفر پژوهشگر پسادکتری به مدت یک و نیم سال تحصیلی جذب می کند.

نتیجه پژوهش‌های بالینی فرآورده‌های سنتی در کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، با حضور سرپرست دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، مورد بررسی قرار گرفت.

"ویکتور گلاور"(Victor Glover)، فضانورد ناسا که اکنون در ایستگاه فضایی بین المللی است، اولین فیلم خود از فضا را هنگامی که درون ایستگاه به زمین نگاه می‌کرد، به اشتراک گذاشت.

ارتباط بین غلظت بالای ذرات ریز و شدت موج آنفلوآنزا برای متخصصان همه‌گیری به‌طور کامل شناخته‌شده است و در حال حاضر، یک گروه میان‌رشته‌ای از دانشگاه ژنو (UNIGE) و شرکت Meteodat (شرکت انحصاری ETH زوریخ و ارائه‌دهنده خدمات در زمینه‌های هیدرولوژی، اقلیم‌شناسی و هواشناسی) فعل‌وانفعالات احتمالی بین سطوح بالای ذرات ریز و سرایت بیماری ویروس کرونا را بررسی کردند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی گفت: در بخش بین‌المللی‌سازی آموزش عالی کشور، همسایگان ما در جایگاه ویژه‌ای قرار دارند و جزء کشورهای هدف ما هستند.

با توجه به اهمیت و ضرورت آموزش الزامات و مفاهیم استانداردسازی، کنترل و تضمین کیفیت در راستای توسعه محصولات فناوری نانو، گروه استاندارد و ایمنی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو دوره آموزشی کنترل کیفیت (QC)، ویژه شرکت های تولیدکننده محصولات فناوری نانو را برگزار می‌کند.

در حال حاضر، برخی واکسن‌های کرونا برای استفاده اضطراری مورد تایید قرار گرفتند و سازندگان در حال آماده‌سازی لازم برای ارسال میلیون‌ها دوز واکسن هستند و کارشناسان نیز تلاش می‌کنند تا به مردم اطمینان دهند که سرعت توسعه واکسن خطری در ایمن بودن واکسن ایجاد نمی‌کند، اما واقعا این سرعت پیشرفت موجب کاهش ایمنی واکسن شده است؟

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: منظور از پژوهش اصیل صرف مطالعه پژوهشی نیست بلکه باید از سوال پژوهشی گرفته شود زیرا بررسی متون فرضیات خاص نیاز دارد.