دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

محققان با کشف فسفر در دنباله‌دار "67P/Churyumov-Gerasimenko" سرانجام ماده نهایی گمشده برای ایجاد حیات در یک دنباله‌دار را یافتند.

دانشمندان سازمان بهداشت جهانی و دانشگاه "آکسفورد" اخیرا گفته‌اند اطلاعات بیشتری در مورد آزمایشات واکسن کووید -19 که توسط دانشگاه آکسفورد و شرکت "آسترازنکا" توسعه داده شده، مورد نیاز است.

ناسا تصویری از یک کهکشان مارپیچی را منتشر کرده که خانه چهار ابرنواختر متفاوت بوده است.

پیشتازان سازنده واکسن کووید -19 با موفقیت‌های مختلف بر اساس نتایج بالینی خود در این عرصه خودنمایی می‌کنند، اما چنین موفقیتی در مبارزه جهانی با همه‌گیری چه معنایی دارد؟

رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری از راه اندازی کارگزار بین المللی برای توسعه بازارهای بین المللی محصولات دانش بنیان در این مرکز خبر داد و گفت: کارگزاران تا زمانی که فعالیت بازاریابی آنها به نتیجه نرسیده باشد مجاز به دریافت هزینه از شرکت‌ها نیستند.

از آنجایی که این روزها همه دستگاه مکلف شدند با دو سوم نیروهای انسانی خود روز کاری خود را آغاز کنند محققان راهکارهایی را برای جلوگیری از حواس پرتی در زمان دور کاری پیشنهاد کردند.

در ماه جاری شرکت‌های داروسازی فایزر (Pfizer) و شریک آن بیو ان تک (BioNTech)، شرکت مدرنا (Moderna) و آسترازنکا (AstraZeneca) نتایج آزمایش‌ها واکسن‌های کرونا خود را منتشر و اعلام کردند که واکسن کرونا آن‌ها در پیشگیری از بیماری کووید -19 موثر هستند.

اهمیت پژوهش در دنیا در کشورهای مختلف متفاوت است و هر کشور بودجه خاصی را برای انجام پژوهش در نظر می‌گیرد. آمارها نشان می‌دهد که کشورهای توسعه یافته جهان، بودجه‌های زیادی را در امر پژوهش و تحقیق صرف می‌کنند.

معاون آموزشی دانشگاه لرستان از پذیرش بیش از 2000 دانشجو در این دانشگاه خبر داد.

مهلت ثبت نام برای شرکت در آزمون دکتری سال 1400 فردا یکشنبه 9 آذر پایان می پذیرد.

یک شرکت دانش‌بنیان، سامانه‌ای برای پایش لحظه به لحظه شناورها و سیستم هوشمند مدیریت مصرف انرژی، مبتنی بر اینترنت اشیا عرضه کرد.

جهاددانشگاهی در پی شهادت دانشمند فقید دکتر محسن فخری زاده معاون وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رییس مؤثر و خدوم سازمان پژوهش و نوآوری این وزارتخانه به دست تروریست‌های جنایتکار پیام تبریک و تسلیتی صادر کرد.

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با ابلاغ بخشنامه‌ای به روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور، شرایط و الزام‌های تعطیلی مجموعه‌های وابسته به وزارت علوم در هفته پیش رو را اعلام کرد.

"انجمن اکولوژی بریتانیا"، زیباترین تصاویری را که در رقابت عکاسی انتخاب شده‌اند و جهان طبیعی را به نمایش می‌گذارند، منتشر کرده است.

در پی شهادت دکتر محسن فخری‌زاده، دانشمند برجسته هسته‌ای، استاد دانشگاه امام حسین (ع) و رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی ضمن تسلیت این ضایعه سترگ به محضر مقام معظم رهبری، خانواده آن شهید والامقام، عموم مردم و به ویژه دانشمندان، اساتید دانشگاهها، جامعه علمی و همه فرهیختگان کشور؛ این اقدام کور تروریستی و خبیثانه را محکوم...

ارائه هزاران پایان‌نامه و حجم قابل توجه تالیفات علمی سالانه، شرایطی ایجاد کرده که برخی با بهره‌گیری از این فضا اقدام به برگزاری جشنواره‌های مختلف کرده و برای حضور آثار در رویدادهای خود مبالغی را نیز از صاحب اثر دریافت می‌کنند؛ اما این جشنواره‌ها چه وجهه و جایگاهی دارند و اساسا از سوی چه کسانی برگزار می‌شوند؟