دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

چترهای نجات عظیم 115 فوتی (35 متری) که قرار است در سال 2023 مریخ نورد ساخت انگلیس موسوم به "مریخ نورد اگزومارس روزالیند فرانکلین"(Rosalind Franklin ExoMars) را بر روی سطح سیاره مریخ بنشاند اخیرا در صحرای اورگن مورد آزمایش قرار گرفت و آزمایشات نیز موفقیت آمیز بود.

بر طبق گزارشی از دفتر بازرسی کل آژانس فضایی آمریکا، بعید است ناسا بتواند در سال 2024 به ماه برگردد.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت نام بیش از 59 هزار داوطلب برای شرکت در آزمون دکتری تخصصی سال 1400 خبر داد و گفت: مهلت ثبت نام در این آزمون فردا 9 آذر به اتمام می رسد.

پژوهشگران گروه مهندسی مواد دانشگاه ملایر با استفاده از روشی ابداعی برای تهیه الکترودهای ابرخازنی کامپوزیتی گرافن‌هگزاسیانوفرات منگنز، خواص الکتروشیمیایی و قابلیت ذخیره‌سازی انرژی در این ابرخازن‌ها را به‌طور چشمگیری بهبود دادند.

دبیر کمیته دانشجویی پنجمین کنگره بین‌المللی و هفتمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت درباره فعالیت کمیته خود در این کنگره سالانه توضیحاتی ارائه کرد.

آئین ورود نو دانشجویان دانشگاه هنر، توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی و مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه هنر و با همکاری جهاد دانشگاهی هنر به صوذت مجازی روز یکشنبه 9 آذر ماه برگزار می‌شود.

پژوهشگران کانادایی، روش جدیدی را برای یافتن آفت‌کش‌ها در عسل ارائه داده‌اند که می‌تواند به محافظت کردن از زنبورهای عسل کمک کند.

رئیس بنیاد علمی اکو با تاکید بر اینکه فاصله زیاد میان دانشمندان و جامعه علمی با عموم مردم همه چیز را بهم ریخته است، گفت: داشتن مشاور علمی برای روسای دولت‌ها اهمیت بسیاری دارد زیرا ما در اوضاع نابسامان کرونا قرار داریم

مهلت شرکت در تکمیل ظرفیت سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی پزشکی تا 10 آذر تمدید شد.

کشتی‌های برقی در انگلیس به لطف فناوری و تسهیلات جدید و به عنوان بخشی از برنامه‌های انگلیس برای دستیابی به هدف انتشار صفر آلاینده تا سال 2050، به زودی می‌توانند در هنگام کار شارژ شوند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، در حکمی دکتر اصغر عبادی فر را با حفظ سمت دبیر جشنواره علوم پزشکی رازی به عنوان «رییس مرکز توسعه و هماهنگی معاونت تحقیقات وفنآوری» ابقا کرد.

در پی شهادت دانشمند شهید دکتر محسن فخری‌زاده معاون فقید وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رییس سازمان پژوهش و نوآوری این وزارتخانه به دست تروریست‌ها، مقامات علمی و دانشگاهی در پیام هایی جداگانه شهادت سردار فخری زاده را تسلیت گفتند.

از سوی رییس دانشگاه تربیت مدرس، دکتر مهدی ذوالفقاری - عضو هیأت علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد - به عنوان مدیر گروه پژوهشی مطالعات و مشاوره مدیریت اقتصادی، سرمایه گذاری و مالی مرکز مطالعات مدیریت منصوب شد.

رشته فوریت های پزشکی به صورت مجازی در این دانشگاه علوم پزشکی ایران تدوین و راه اندازی می شود.

از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هشتمین کنگره بین‌المللی علوم و فناوری نانو در بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

مرکز تحقیقاتی نیکا وابسته به بسیج دانشجویی فارس موفق به کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شهید طهرانی مقدم شد.