دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

مهلت ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال 1400 برای پذیرش در دوره های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی که منحصرا به صورت اینترنتی و از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org انجام می‌شود، آخر وقت امروز یکشنبه 9 آذر ماه پایان...

محققان "موسسه تحصیلات تکمیلی علوم و فناوری اوکیناوا"(Okinawa Institute of Science and Technology Graduate University) ژاپن در مطالعه اخیرشان نشان داده‌اند که صبر با توجه به سطح هورمون "سروتونین"(serotonin) در مغز تعیین می‌شود و سطح این هورمون می‌تواند در واکنش فرد (صبوری یا عجولانه رفتار کردن در قبال کاری) موثر باشد.

ناسا اخیرا در حساب کاربری خود در اینستاگرام تصویری زیبا از اقیانوس اطلس منتشر کرد.

یکی از موارد نگران‌کننده در مورد ویروس کرونا، توانایی ویروس در عفونی کردن سطوح برای روزهای متمادی است. بسیاری افراد در تلاش برای از بین بردن ویروس کرونا در خانه خود، از لامپ‌های نور ماوراءبنفش (UV) استفاده می‌کنند. هرچند این نور قابلیت از بین بردن باکتری‌ها و ویروس‌ها را دارد اما نتایج تحقیق جدید نشان می‌دهد، این لامپ‌ها ممکن است خطر جدی بر سلامت چشم داشته باشند.

محققان با بمباران مقدار کمی سوخت هسته‌ای با 200 پرتوی لیزر به محقق کردن رآکتور همجوشی هسته‌ای نزدیک شده‌اند.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی گفت: در مقایسه با سایر نهادها، دانشگاه‌ها یکی از بهترین عملکردها را در مسیر اسلامی شدن پس از انقلاب داشته‌اند.

دانشگاه مرکزی لنکشایر اعلام کرد که برای دریافت آزمایش ابتلای بدون علامت به "کووید -19"، سه سایت آزمایشی ایجاد می‌کند.

محققان دانشگاه سان یات سن در گوانگژو چین اعلام کردند: دو واکسن نانوذره جدید چین در مقابله با سارس - کوو -2 (SARS-CoV-2) ویروسی که موجب بیماری کووید -19 می‌شود، می‌توانند آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده قوی و واکنش‌های ایمنی سلولی در حیوانات ایجاد کنند.

زمین لرزه به بزرگی 4.6 ریشتر ساعت 7:54 در عمق 15 کیلومتری حوالی شهر بستک را لرزاند.

عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه در کشور ما فعالیت‌های پژوهشی و نیازهای جامعه با هم تناسب ندارند، گفت: ما به دنبال معیارهای کمی هستیم ولی دانشگاه‌های جهان کیفی رشد می‌کنند.

رییس پژوهشکده علوم پایه کاربردی معتقد است: مقاله در ذات خود بد نیست، اما چه دردی از جامعه و کشور دوا می‌کند؟ مقاله در اولویت دوم قرار دارد و هدف اول باید تولید محصول یا فناوری باشد. اگر حمایت‌ها به سمت تولید محصول و توسعه فناوری سوق داده شود، شاهد رشد و شکوفایی کشور خواهیم بود.

دانشگاه‌های آمریکا برای سالن‌های غذاخوری دانشگاه‌ها امکانات زیادی در نظر گرفته‌اند و برخی از این دانشگاه‌ها، منوی غذایی ویژه‌ای را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند.

رییس دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه روز دانشجو به دانشجویان مان تریبون آزاد خواهیم داد، گفت: تمامی برنامه های روز دانشجو در این دانشگاه امسال نیز به روال سال های گذشته، اما به صورت مجازی برگزار خواهند شد.

یاتاقان‌ها قطعات تجهیزاتی دوار هستند که تاکنون عمدتا از خارج کشور وارد می‌شدند؛ ولی اکنون از سوی محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان به تولید صنعتی رسیده است و اکثر صنایع از جمله فولاد از این قطعه بهره مند شده‌اند.

پوست‌های الکترونیکی که قابلیت‌های پوست انسان را دارند، روزی می‌توانند کاربردهای بسیار گسترده‌ای در حوزه‌های پزشکی و فناوری داشته باشند.

معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری بسته‌های تشویقی را برای حمایت از کارگزاران تبادل فناوری ارائه می‌دهد.