یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان خواستار به اتمام رسیدن و ارائه طرح‌های پژوهشی آلایندگی هوای اصفهان که بر عهده دو دانشگاه اصفهان و صنعتی اصفهان بوده است، شد، در حالی که مجریان این دو پروژه از اتمام این پژوهش‌ها و ارائه نتایج به شهرداری اصفهان خبر می‌دهند.

ثبت نام بیست و یکمین دوره فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور از امروز چهارشنبه 5 آذرماه آغاز می‌شود و تا 12 آذرماه ادامه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه هیچ دانشجویی در این دانشگاه به دلیل فعالیت سیاسی اخراج نشده و پرونده سیاسدی ندارد، گفت: سالیانه حدود 40 تا 50 دانشجو به دلیل مسایل آموزشی امکان تحصیل در دانشگاه را از دست می دهند.

پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود، گروهی از سلول‌ها را کشف کرده‌اند که در بروز ترس و اضطراب نقش دارند.

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران از وقوع ماه‌گرفتگی در روز دوشنبه 10 آذرماه خبر داد و گفت: این پدیده در ساعت 11 و 2 دقیقه در آسمان 10 آذرماه رخ خواهد داد.

براساس تصمیم شورای عالی برنامه ریزی درس زبان انگلیسی به سؤالات آزمون دکتری تخصصی 1400 وزارت بهداشت اضافه خواهد شد.

طی حکمی از طرف رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی از تاثیر 60 درصدی سابقه تحصیلی و 40 درصدی کنکور در پذیرش داوطلبان کنکور سراسری خبر داد.

پژوهشگران آمریکایی، الگوریتم جدیدی ابداع کرده‌اند که تشخیص می‌دهد کدام یک از بیماران مبتلا به کووید -19 باید در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شوند.

معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران با همکاری دانشگاه‌های سراسر کشور ششمین مرحله از مسابقات کتابخوانی هشت بهشت را با در نظر گرفتن سهمیه ویژه برای برگزیدگان نودانشجو از ابتدای آذرماه آغاز کرد.

وبینار یکروزه و علمی «کاربرد گیاهان دارویی در درمان بیماری‌های اعصاب» چهارم آذرماه توسط پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی برگزار شد.

انجمن علمی ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت وبینار «ریشه‌یابی واژگان ریاضی» را برگزار می‌کند.

امروز توسعه‌دهندگان واکسن کروناویروس روسیه موسوم به واکسن "اسپوتنیک وی"(Sputnik V) گفتند براساس تجزیه و تحلیل دوم میان دوره‌ای داده‌های آزمایش بالینی واکسن مذکور 95 درصد موثر است.

مریخ نورد "کنجکاوی" متعلق به ناسا که به منظور کشف شواهدی از وجود حیات باستانی در سیاره سرخ به مریخ فرستاده شده است، اکنون شواهدی از ابرسیلاب‌های باستانی در این سیاره یافته است که می‌تواند نشان دهنده وجود حیات باستانی در این سیاره باشد.

معاونت آموزشی سازمان جهاددانشگاهی تهران و کانون مربیان فوتبال ایران در خصوص برگزاری دوره های آموزشی ورزشی قرارداد همکاری امضا کردند.

معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از راه اندازی نقاهتگاه 17 شهریور برای مراقبت از دانشجویان مبتلا به کووید 19 خبرد داد.