دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

ورود مهمان ناخوانده‌ای به نام کرونا ویروس دو ترم است که چهره آموزش‌های رسمی کشور را متفاوت کرده است و دانشجویان به جای حضور فیزیکی در کلاس‌های درس از طریق، رایانه، تبلت، گوشی و سایر ابزارهای هوشمند صدای اساتید را می‌شنوند و علی رغم کاستی‌ها و نگرانی‌های موجود، آموزش‌های خود را پیگیری می‌کنند.

در هفته گذشته استان‌های فارس، گلستان و سمنان زلزله‌های بزرگتر از 4 ریشتر را تجربه کردند و بندرعباس استان هرمزگان نیز با زمین لرزه 3.4 ریشتری لرزید.

امکان ایجاد درگیری بین دولت‌ها یا شرکت‌های خصوصی بر سر منابع محدود ماه دانشمندان را نگران کرده است.

پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود دریافتند که نوعی ریزارگانیسم می‌تواند به گیاهان در جذب فسفر کود کمک کند.

پژوهشگران انگلیسی قصد دارند در بررسی جدیدی، روش موثری برای ترمیم جای زخم ارائه دهند که با الهام از توانایی‌های گورخرماهی صورت می‌گیرد.

بازار داروی کشور با خلاء 1/67 میلیارد دلاری مواجه است که به کمک زیست‌بوم فناوری و نوآوری تا پایان سال پر خواهد شد.

پژوهشگران "دانشگاه استنفورد" در بررسی جدید خود، روشی را برای تولید سلول‌های خورشیدی ارائه داده‌اند که کارآیی و سرعت ساخت آنها را افزایش می‌دهد.

نشست "چالش‌های حکمرانی کارآفرینی و نوآوری در ایران" با حضور جمعی از فعالان حوزه صنایع خلاق، کارآفرینان و مدیران نهادهای مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

قسمت پنجم از فصل جدید برنامه تلویزیونی پایان ناباروری با موضوع «عوامل مؤثر در بروز ناباروری زنان»، شنبه هشتم آذرماه ساعت 19 به روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

پژوهشگران ایرلندی، یک روش جدید ژن‌درمانی ابداع کرده‌اند که می‌تواند برای درمان بیماری‌های چشمی کارآمد باشد و از نابینا شدن بیماران پیشگیری کند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در مورد تسهیلات این صندوق برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در پارک‌های علم و فناوری نیز خاطرنشان کرد: با تسهیلات استقرار قصد داریم پارک‌هایی که امکان توسعه فیزیکی دارند را به مقر دانش بنیان در استان تبدیل کنیم تا فضای مناسبی برای شرکت‌های دانش بنیان در هر استان داشته باشیم. صلاحیت و ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان که تقاضای تسهیلات استقرار دارند را به پارک‌های...

معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی نحوه حضور کارکنان در سازمان مرکزی و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در هفته پیش رو را اعلام کرد.

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که مشکلات اسکلتی - عضلانی ناشی از کار در بین کارکنان ایرانی، به ویژه در اندام‌های فوقانی (گردن، شانه‌ها، مچ‌دست‌) و اندام‌های تحتانی (کمر، زانو، ران و باسن و فوقانی پشت)، در مقایسه با دیگر کشورها، شیوع بیشتری دارد.

همزمان با آغاز ثبت نام انتقال و میهمانی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای نیمه دوم سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام کرد ظرفیت پذیرش میهمانی را ندارد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان تهران از پذیرش دانشجو در 124 رشته تحصیلی پیام نور این استان خبر داد و گفت: دانشگاه پیام نور برای اولین بار در رشته روانشناسی اجتماعی در مرکز تهران جنوب دانشجو می پذیرد.

پیشرفت علم در حوزه سلول‌های بنیادی به اندازه‌ای پیشرفت کرده که می‌تواند امیدها برای درمان بیماری‌ها را افزایش دهد.