شنبه 15 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

فعالیت مطب پزشکان در فارس محدود می‌شود اعضای ستاد دانشگاهی مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آخرین جلسه این ستاد، برای محدود کردن فعالیت مطب‌های پزشکان در استان فارس از هفته آینده، برنامه‌ریزی کردند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ابتلا، مراجعه و بستری به کرونا در سطح استان افزایش یافته که این وضعیت میزان مرگ و میر را طی یک و دوهفته آینده بیش از پیش افزایش خواهد داد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به ایجاد 550 هزار فرصت شغلی در سه سال نخست برنامه توسعه کشور توسط کمیته امداد گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه، 800 هزار شغل برای خانواده‌های تحت حمایت راه‌اندازی می‌شود.

رییس مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: به دلیل پایداری هوا و وقوع پدیده اینورژن، اراک بیست و یکمین روز ناسالم خود را تجربه می کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: وضعیت کرونایی3 شهرستان کهگیلویه، بویراحمد و گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد مشکی شد.

بیش از 250 روز است که شیوع کرونا ویروس در کشور جان های عزیزی را روانه خانه ابدی کرده و گویی هنوز ما مردم عزم خود را برای فرستادن این ویروس منحوس به خانه ابدی جذب نکرده ایم؛ در این میان بعد از مدافعان سلامت، مدافعان خدمت در بهشت زهرا (س) مجاهدانه در خط مقدم خدمت رسانی به شهروندان قرار گرفته اند؛ پس از هشت ماه خسته هستند به این بیماری مبتلا شده اند، روحشان آزرده شده اما تمام تلاش خود...

شاید آمارهای روزانه مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کرونا توانسته تا حد زیادی حواس ما را از مرگ‌های دیگر پرت کند، غافل از اینکه عوامل دیگری همچون حوادث ترافیکی، قاتل پنهانی زیر پوست شهرها و روستاهای ما هستند و روزانه صدها نفر را به کام مرگ می‌فرستند...

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت، از هزینه 3 هزار و 600 میلیارد تومانی بیمه سلامت در بخش دارو خبر داد.

بیش از 100 وال که در سواحل سریلانکا به گل نشسته بودند نجات پیدا کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: نوزادان حیات وحش زنده گیری شده حتی در صورت کشف و باز پس گیری از متخلفان به دلیل تغذیه دستی، انس با انسان و عدم آموزش مهارت‌های لازم برای زندگی در طبیعت، قابلیت بازگشت به عرصه‌های طبیعی را ندارند و به ناچار باید ادامه زندگی خود را در اسارت به سر ببرند که تحت این شرایط زندگی آنها دوام نخواهد داشت.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه دانشجویان ما باید طب سنتی را بشناسند، گفت: کمیته‌ای ملی با حضور صاحب‌نظران برای احیای جنبه‌های علمی طب سنتی جهت آشنایی دانشجویان با مکتوبات بازمانده از دانشمندان گذشته علوم تشکیل شود.

همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده و شمارش آرا، این کشور به طور رسمی از توافق اقلیمی پاریس خارج شد.

درپی انتشار عکس و فیلم‌هایی از تعقیب یک کل وحشی توسط خودروهای آفرود در منطقه گردشگری مرنجاب که منجر به تلف شدن این حیوان شد واکنش‌ها و انتقادات شدیدی نیز در این زمینه مطرح شد. یک کارشناس ارشد تنوع زیستی گقت: به‌منظور پیشگیری از وقوع چنین حادثه‌هایی در آینده لازم است سازمان‌های متولی و مسئولان از جمله سازمان حفاظت محیط زیست و فدراسیون اتومبیلرانی مکان‌هایی را برای تردد خودروهای آفرود...

مطالعه جهانی موارد ابتلا به بیماری کووید -19 بر اساس سن و جنسیت نشان می‌دهد که در حال حاضر افراد جوان موارد بیشتری از مبتلایان به این بیماری را تشکیل می‌دهند.

سپری شدن 9 سال از تصویب سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، هشت سال از تأسیس دانشگاه فرهنگیان، سه سال از تصویب زیر نظام تربیت‌معلم و تأمین منابع انسانی، در کنار بحرانی‌تر شدن تربیت و تأمین معلم، نشانگر خلاء و کاستی هایی در نظام تربیت معلم کشور است که علاوه بر این موارد، به استلزامات دیگری هم نیاز دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت رفت و آمدهای و دورهمی های خانوادگی را از جمله علل خطر ابتلا به کرونا خواند.