شنبه 15 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

مدیرکل مستمری های سازمان تامین اجتماعی گفت: از ابتدای آبان‌ماه سال جاری تمامی استان‌ها در حوزه مستمری‌ها صرفا با سامانه متمرکز مستمری امور مربوط به مستمری‌بگیران را انجام می‌دهند.

سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در اطلاعیه ای تأکید کرد فروش تک جلدی کتاب‌های درسی که از 10 مهرماه آغاز شده و هم اکنون نیز این سامانه فعال است.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اراک از افزایش بی سابقه تعداد ماموریت های اورژانس و فوریت های پزشکی در استان پس از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به افزایش مراجعه بیماران بدحال به اورژانس‌ها، گفت: حلقه محاصره کرونا از همیشه تنگ‌تر شده، بیماری در حال چرخش سریع است و به نظر می‌رسد تهاجمی و افسارگسیخته شده است.

مقامات فرانسه از انتقال بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این کشور به آلمان خبر داد.

فرمانده انتظامی شهرستان عسلویه از توقیف 2 دستگاه خودرو سواری و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش7 میلیارد و 500 میلیون ریال خبر داد.

فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: با توجه به اینکه وضعیت این شهرستان از قرمز هم بالاتر رفته در ستاد کرونای استان و شهرستان مصوب شد تمامی صنوف به جز قصابان، خبازان، خواروبارها و میوه فروشی‌ها از فردا پنجشنبه 15 آبان به مدت 14 روز تعطیل شوند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کردستان اعلام کرد که با بارش باران در روزهای پنجشنبه و جمعه، موجب آبگرفتگی موقت معابر شهری به ویژه در مناطق غربی و شمال غربی استان می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم همزیستی هوشمندانه با کرونا بر رعایت نکات بهداشتی هنگام خرید تاکید کرد و گفت: فراموش نکنید در طول فرایند خرید از هرگونه تماس دست با دهان و بینی و چشم‌ها به طور جد خودداری شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با اشاره به مشارکت نیمی از مردم در حوزه پیشگیری از کرونا، اعلام کرد که پیشگیری از تحقق پیش بینی ماه‌های آتی، نیازمند جلب مشارکت نیم دیگر و البته اعمال حاکمیت و استفاده از ابزارهای قانونی است.

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی 8452 مورد جدید کووید19 در کشور طی 24 ساعت گذشته خبر داد و گفت: از این میان 2852 تن در بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور بستری شدند.

نخستین مرکز بهاران ویژه زنان معتاد بهبود یافته با همکاری مشترک شهرداری تهران و سپاه حضرت محمد (ع) افتتاح شد.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا، اظهار کرد: عدم اجرای صحیح و قطعی برخی از مصوبات مقابله با کرونا از معضلاتی است که باید مدنظر قرار گیرد. پیش از این عنوان شد تهران با این شتاب بیماری بهتر است برای تجدید قوای نیروی بهداشتی و درمانی دو هفته تعطیل شود.

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق در غرب کشور از فردا (15 آبان ماه) هشدار داد.

دبیر تشخیص مصلحت نظام در جلسه شورای فرماندهی عملیات مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران، یکی از اقدامات اساسی برای کنترل بیماری کرونا در کشور را راه اندازی سامانه ای پایدار با همکاری تمامی دستگاه ها دانست و گفت: برای این منظور نیاز به تعریف عملیاتی یکپارچه در حوزه سلامت حس می شود.

پس از اعلام خبر دستگیری سارق گردنبند علی دایی در زعفرانیه، رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت جزئیات بیشتری از دستگیری این سارق را اعلام کرد.