شنبه 15 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با اشاره به کمبود سرانه آموزشی در استان تهران، گفت: این استان به 30 هزار کلاس درس نیاز دارد؛ البته این کلاس‌های درس یا باید ساخته شود و یا نیاز به نوسازی و مقاوم‌سازی دارند.

معاون پژوهشی موسسه کادراس با اشاره به مصوبه توزیع داروهای مخدر توسط داروخانه‌ها، بیان کرد: انتظار می‌رود که با اجرایی شدن این آیین‌نامه در ایران بخش قابل توجهی از نشت متادون به بازار سیاه کاهش یابد، البته زیرساخت‌های نظارتی و ثبت دقیق اطلاعات بیماران و وجود شبکه‌ای سراسری از اطلاعات متقاضیان ترک، لازمه اجرای این آیین‌نامه است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه تقریبا همه تخت‌هایی را که در بیمارستان‌هایمان برای کرونا اختصاص داده بودیم، پر شدند و دائما در حال اضافه کردن تخت از بخشهای الکتیو هستیم، گفت: در حال حاضر در شرایط اوج بیماری هستیم و هنوز به مرحله ثبات بیماری نرسیده‌ایم.

رییس بخش آموزش مرکز اورژانس تهران گفت: حدود 40 درصد از افرادی که دچار مسمومیت بسیار شدید با گاز مونوکسید کربن شدند پس سه تا 240 روز دچار نوعی سندروم می شوند.

گروهی از محققان در حال بومی سازی ویروس مهندسی شده مبتنی بر ویروس سرخک هستند تا بتوانند روش امیدبخشی را برای درمان بیماری سرطانی ارائه دهند که در این راستا برنامه مشترکی با ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال تدوین است.

اگر به توصیه پزشک‌تان تصمیم به کاهش وزن دارید، روش‌های بی‌ضرری برای این کار وجود دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بر اساس آخرین آمار و اخبار وضعیت شهرستان های استان مرکزی از لحاظ میزان شیوع کرونا در دوازدهم آبان ماه 99، شهرستان های اراک، خمین و ساوه در وضعیت مشکی قرار دارند.

همزمان با سالروز ولادت حضرت محمد (ص)، حرم مطهر رضوی آذین‌بندی شد و زائران حضرت رضا (ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی به زیارت پرداختند.

هفته وحدت، یادآور ولادت رسول خوبی‌ها حضرت محمد مصطفی (ص) آخرین فرستاده پروردگار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی 292 بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در 24 ساعت گذشته تا کنون در استان خبر داد.

شهردار منطقه 9 تهران از احداث بزرگ ترین پارک دوستدار کودک پایتخت در این منطقه خبر داد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان صدا و سیما درخواست کرد با توجه به شیوع کرونا هرچه سریع‌تر نسبت به توقف پروژه‌های سینمایی اقدام کنند.

مقام‌های محلی نیجریه اعلام کردند که تاکنون 15 نفر بر اثر نوعی بیماری ناشناخته در ایالت "دلتا" جان خود را از دست داده‌اند.

با حضور رئیس کمیته امداد، 80 مرکز نیکوکاری در مراکز دانشگاهی سراسر کشور به طور همزمان افتتاح شد.

حاکم دوبی از افزایش هشت میلیون مترمربع به فضای سبز شیخ‌نشین دوبی خبر داد.

پلیس امارات از بکارگیری سگ‌ها برای تشخیص افراد مبتلا به کروناویروس در فرودگاه ابوظبی خبر داد.