شنبه 15 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

آمار جهانی مبتلایان به عفونت کووید 19 ناشی از کروناویروس جدید به 47 میلیون و 327 هزار و 404 نفر رسیده و تاکنون مرگ یک میلیون و 211 هزار و 428 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هوای پایتخت امروز (13 آبان ماه) در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس است.

یک عضو انجمن ایرانی مطالعات زنان با تاکید بر نقش کسب‌وکار زنان خانه‌دار در توسعه پایدار جامعه اظهار کرد: یکی از دلایل عدم شناسایی نقش فعال زنان در توسعه پایدار جامعه، عدم حضور زنان در مشاغل سطح بالا و وابستگی مالی زنان خانه‌دار به همسران، پدران و... است.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران ضمن تشریح وضعیت بیمارستان‌های تهران در رابطه با پذیرش و بستری بیماران کرونایی، توضیحاتی در رابطه با آمار واقعی مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در کشور ارایه کرد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تغییر در ساعت اجرای طرح ترافیک را منوط به شرایط کرونایی دانست.

کاسوا روستایی در بخش خلجستان و در فاصله 80 کیلومتری شهر قم، این روستا در دامنه های کوهپایه های غرب قم قرار دارد و این روزها با سردتر شدن زودهنگام مناطق کوهستانی، این روستا نیز چهره زیبای پاییزی به خود گرفته است. این روستا با دارا بودن منابع آبی مناسب تغذیه کننده رودخانه ای که به روستاهای نویس و قاهان در پایین دست خود جاری است.

به نظر می‌رسد اردیبهشت در حالی که هنوز استفاده از ماسک اجباری نبود، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در جامعه رواج بیشتری داشت. حوالی مرداد استفاده از ماسک اجباری شد و با وجود گرمای تابستان، شیوه‌نامه‌های بهداشتی به خوبی رعایت می‌شد. اکنون اما با شروع فصل سرما و اوج گرفتن بیماری و الزام رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی، حساسیت مردم نسبت به فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک...

یک دکتری مهندسی محیط زیست ضمن تاکید بر لزوم نظارت‌های زیست محیطی بر فعالیت‌های معدن‌کاوی گفت: پیشگیری از انتشار آلودگی و ایجاد تخریب درپی فعالیت‌های معدن‌کاوی از مهم‌ترین مراحل نظارت بر فعالیت‌های معدن‌کاوی است اما سازمان حفاظت محیط زیست ابزار و الزامات کافی برای نظارت بر فعالیت‌های معدن‌کاوی را ندارد.

مدیرعامل متروی تهران با اشاره به اقدامات مترو در طول مدیریت شهری جدید، گفت: در دهه فجر از اولین قطار ملی مترو که با همت شرکت های دانش بنیان ساخته شده، رونمایی می شود.

رئیس اداره بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه اختیاری سازمان تأمین اجتماعی جزئیات بیمه زنان خانه دار را تشریح کرد و نرخ حق بیمه های دریافتی در سطوح سه گانه برای این دسته از زنان را اعلام کرد.

عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا با بیان اینکه شیوع زیاد بیماری کووید -19 باعث شده که بیماران بدحال بیشتر در معرض مرگ و میر قرار گیرند، گفت: میزان انجام تست باید افزایش یابد و در عین حال تست ارزان در اختیار مردم قرار گیرد.

مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست گفت: فهرست کالاهای مشمول پرداخت عوارض پسماند مشخص و در مرحله اول نیز مبالغی به حساب خزانه‌داری کل واریز شده است.

محققان در یک مطالعه مروری با بررسی پژوهش‌هایی که در زمینه شیردهی نوزادان انجام شده، نکاتی را در این باره بیان کرده‌اند.

افزایش موارد ابتلا به دیابت نوع دو در میان کودکان و نوجوانان که زمانی بیشتر افراد مسن به آن دچار بودند قابل توجه است، اما در مرحله نخست برای کمک به این کودکان و پیشگیری از ابتلا به بیماری چه کاری می توان اول انجام داد؟

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: در صورت تردد خودروها در جاده 500 هزار تومان جریمه اعمال می شود و اصرار بر تردد، توقیف خودرو را به دنبال خواهد داشت.

علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا با اشاره به بستری 1702 بیمار بدحال در بخش‌های ویژه اعلام کرد آمار فوتی‌ها تا سه هفته آتی همچنان بالاست.