پنج‌شنبه 3 خرداد 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

از اسفندماه سال قبل که ویروس کرونا مهمان ناخوانده خانه‌هایمان شد و با توصیه‌های بسیاری که پیرامون رعایت نکات بهداشتی و تاکید بر عدم خروج از منزل می‌شد، بسیاری از کارها و فعالیت‌هایمان از جمله رفتن به آرایشگاه‌ها را به تعویق انداختیم، اما با طولانی شدن روند بیماری، ناچار لازم است فعالیتهای روزمره البته با رعایت پروتکلها به انجام برسد.

درحالی سال 2020 میلادی رو به پایان است که اهداف کنوانسیون آیچی برای حفاظت از تنوع زیستی کره زمین - که برای اجرا تا سال 2020 میلادی تدوین شده بود - توفیق چندانی نداشته است و حتی می‌توان گفت که کشورهای مختلف موفق به اجرای 14 هدف از 20 هدف تعیین شده نشدند.

آلودگی هوا معضلی است که در فصول سرد سال اهمیت بیشتری پیدا می کند چرا که همزمان با پدیده وارونگی دما غلظت الاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزایش پیدا می‌کند و تنفس را برای شهروندان شهرهای بزرگ کشور دشوارتر می‌کند. از ابتدای امسال محاسبه شاخص کیفیت هوا سختگیرانه‌تر شده و از این رو تعداد روزهای آلوده سال جاری نسبت به سال گذشته نیز افزایش پیدا کرده است اما آیا افزایش تعداد روزهای آلوده تنها...

استفاده از ماسک در روزهایی که هر فرد می تواند بمبی از ویروس باشد، شرایط و اما و اگرهایی دارد...

یکی از بهترین مشخصه‌های خیار این است که این میوه حاوی 95 درصد آب است و برای حفظ آب بدن بسیار مفید است.

رییس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه البته تعداد عملیات‌های اورژانس برای انتقال بیماران کرونا حدود دو برابر شده است، گفت: 1145 سهمیه به اورژانس پیش بیمارستانی اختصاص داده شده که بعد از آزمون به جمع تکنسین‌های کشور اضافه می‌شوند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با تاکید بر لزوم معرفی داروها در نشریات و پایگاه‌های تخصصی، گفت: تبلیغات داروها در سایر نشریات و رسانه‌های غیر تخصصی حتی در صورت ادعای توزیع اختصاصی برای جامعه پزشکی مجاز نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کروناویروس استان به 225 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 4 هم استانی بر اثر ابتلا به کووید 19 جان خود را از دست داده اند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: ایستگاه متروی حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در مرکز شهرری باید در سال‌های گذشته ساخته می‌شد. همچنین با تمام مشکلات موجود، در ماه جاری نخستین ایستگاه (برج میلاد) از 12 ایستگاه مترو افتتاح می‌شود.

دو موتورسوار که اقدام به قاپیدن موبایل دست کم 80 نفر در جنوب غرب تهران کرده بودند، در آخرین سرقت خود ناکام مانده و دستگیر شدند.

ماموران پلیس پایتخت مرد جوانی را که در پوشش ازدواج و استخدام اقدام به کلاهبرداری و اخاذی از شهروندان کرده بود، دستگیر کردند.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از انهدام باند سارقان لوازم خودرو با بیش از 100 فقره سرقت خبر داد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف 141 سکه عتیقه متعلق به دوران آل بویه در شهر ری خبر داد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از کشف بیش از 200 کیلوگرم حشیش و تریاک در عملیاتی مشترک با پلیس غرب استان تهران خبر داد.

از زمان آغاز همه گیری کووید -19 و توصیه به استفاده از پوشش ماسک، مطالبی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده مبنی بر اینکه ماسک موجب بوی بد دهان یا عفونت می‌شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: متاسفانه در قانون بودجه پیش‌بینی نادرست شده است که صنایع آلاینده را جریمه کنیم و پولش را به شهرداری بدهیم، در حالی که پول جریمه صنایع آلاینده باید صرف رفع آلایندگی همان کارخانه ها و شهرها شود.