سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به تصویب "صندوق ضمانت زنان سرپرست خانوار" در جلسه نخست ستاد ملی زن و خانواده دولت سیزدهم، درباره جزئیات این صندوق گفت: با تشکیل این صندوق و با همکاری وزارت کار، امید داریم بتوانیم پوشش دهی خوبی را برای آن دسته از زنان سرپرست خانواری که جزو دهک‌های یک تا پنج هستند و در عین حال تحت حمایت کمیته امداد نیز نیستند، داشته باشیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ازکشف بیش از 55 هزار عدد انواع کالای قاچاق در اجرای طرح ضربتی این پلیس خبر داد.

پلیس آمریکا اعلام کرد: یک نفر در ارتباط با حادثه تیراندازی در یک مرکز خرید در کارولینای جنوبی دستگیر شده است.

وزیر آموزش و پرورش در پیامی فرا رسیدن میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) و «روز ملی تکریم خیرین» را تبریک گفت.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری از شهروندان در پوشش فروش بلیت مسابقات و تورهای جام جهانی قطر هشدار داد.

وزیر کشور اعلام کرد بر اساس دستور ریاست جمهوری اسلامی ایران تا بررسی مجدد ابهامات زیست محیطی، احداث پتروشیمی میانکاله متوقف خواهد ماند.

یک کارشناس گیاه پزشکی با اشاره به این که عصاره کاسنی باعث کاهش رشد تومورهای سرطانی می‌شود، گفت: شهد موجود در کاسنی از کیفیتی برخوردار بوده که اجازه رشد به تومورها را نداده و از خواص آنتی‌اکسیدانی بالایی برخوردار است.

مدیر کل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران با بیان این مطلب که هزینه‌های کمرشکن در نظام سلامت در مواردی مانند بستری‌های طولانی مدت در Icu، ابتلا به سرطان، بیماری‌های مزمن، صعب العلاج و... دریافت خدمات را برای بیماران مشکل می‌سازد، تاکید کرد: اهمیت بیمه همگانی سلامت زمانی محرز می‌شود که بیمه به عنوان تامین کننده منابع ایفای نقش می‌کند و بخش عمده‌ای از هزینه‌ها را پرداخت می‌کند....

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و ومدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش شدید باران در پنج استان و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشورخبر داد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر سرویس مدارس در دو بخش رسمی که توسط شهرداری ها تامین می شود و بخش غیر رسمی که به صورت آزادبر تامین می شود؛ فعالیت می کنند، افزود: افزایش نرخ کرایه سرویس مدارس مربوط به ناوگان غیر رسمی است.

رئیس کانون سراسری درمانگران اعتیاد کشور با اشاره به احتمال افزایش 28.5 درصدی تعرفه‌های پزشکی در سال 1401 می‌گوید: همراه با نرخ رسمی تورم کشور که در هزینه مراکز هم دیده می‌شود، در سال 1401 تعرفه خدمات مراکز درمان اعتیاد باید حدود 60 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

معاون بهره‌برداری از سیستم‌های حمل ونقل و محدوده‌های ترافیکی سازمان حمل و نقل و ترافیک، از تمدید مهلت ثبت نام طرح ترافیک اصحاب رسانه تا 10 اردیبهشت 1401 خبر داد.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران اعلام کرد: خانه پدری «جلال آل احمد» در اختیار سازمان میراث فرهنگی است. از این رو شهرداری نمی‌تواند دخالتی در آماده‌سازی و مرمت آن داشته باشد.

شمار مبتلایان به کووید -19 در جهان تاکنون به 504 میلیون و 394 هزار و 510 نفر رسیده، مرگ شش میلیون و 221 هزار و 989 نفر بر اثر این بیماری تأیید شده و 455 میلیون و 188 هزار و 181 نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه رفع فقر در همه ابعادش یکی از آرمان‌های جمهوری اسلامی بوده که در اصول قانون اساسی هم آمده است و ما به مواردی از این دست نرسیده‌ایم گفت: معتقدم سیاست‌های کلی تامین اجتماعی، می تواند یک انقلاب و نقطه عطفی در حرکت ما به سمت رفاه عمومی، کمک به رفع فقر و حمایت از محرومان و اقشار آسیب پذیر باشد.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با توجه به وزش باد موثر و پراکندگی آلاینده‌ها کیفیت هوای تهران امروز (28 فروردین ماه) در بیشتر مناطق در محدوده قابل قبول قرار گرفته است.