چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

مشاور وزیر آموزش و پروررش در قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر ضمن تبیین اهمیت برقراری آموزش حضوری در مدارس در ارتقای شاخص عدالت آموزشی، از طراحی برنامه‌های عدالت آموزشی باهدف ریشه‌کن کردن کاستی‌های آموزشی - تربیتی در مناطق مرزی، عشایری و روستایی و حتی مناطق حاشیه‌ای شهرهای بزرگ خبر داد.

کارشناس هواشناسی استان گلستان از تداوم بارش ها رد استان گلستان خبر داد و گفت: از صبح امروز یکشنبه دمای هوا در استان گلستان چهار الی پنج درجه خنک‌تر می شود.

هزاران سال است که انسان‌ها شیر لبنی را به عنوان بخشی از رژیم‌غذایی روزانه خود مصرف می‌کنند. این مایع که اساس کل گروه غذایی لبنیات را تشکیل می‌دهد، معمولا از گاو، بز، گوسفند یا شتر گرفته می‌شود. در حالی که همه پستانداران شیر تولید می‌کنند، انسان ها معمولا فقط چند نوع شیر را مصرف می‌کنند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در ایالات متحده (CDC) در گزارشی تازه با توجه به تشدید حساسیت‌های فصلی در ماه جاری، به یادآوری شباهت‌ها و تفاوت‌های بین علائم کووید -19 و آلرژی فصلی پرداخته است.

ویژه‌برنامه «افطاری ساده» شنبه شب (27 فروردین) همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) در پل طبیعت تهران برگزار شد. این برنامه هر سال از سوی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد و با هدف ترویج فرهنگ افطاری ساده برگزار و طی آن از روزه‌داران پذیرایی می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه زنگ خطر شیوع دوباره کرونا در استان به صدا در آمد، گفت: چهار شهرستان گلستان دوباره در وضعیت نارنجی کرونا قرار گرفت.

نشست حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مدیران این وزرات‌خانه و روسای کمیسیون‌های مجلس، شنبه 27 فروردین و به منظور تبیین سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه تامین اجتماعی برگزار شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از تصادف اتوبوس و تریلی در محور سربیشه بیرجند خبر داد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از افزایش ساعت حرکت قطارها در خط یک همزمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم خبر داد.

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در حکمی محمد هاشمی را به عنوان سخنگوی سازمان غذا و دارو منصوب کرد.

مقامات محلی هند اعلام کردند که امروز (شنبه) در پی ازدحام جمعیت در جریان جشن های جشنواره محلی در ایالت "تامیل نادو" واقع در جنوب این کشور، دو تن کشته و هشت تن دیگر نیز زخمی شدند.

حریق جنگلی در ایالت "نیومکزیکو"ی آمریکا تاکنون منجر به جان باختن دو تن، تخریب صدها خانه و فرار هزاران نفر از مناطق درگیر آتش شده است.

فرماندار شهرستان دیر گفت: بالا آمدن آب دریا (مد شدید) که به زبان محلی به (طُغیاله) معروف است باعث خسارت به شناورهای صیادی شد اما برخی رسانه‌ها از حادثه اسکله بندر دیر با عنوان "سونامی" یادکرده‌اند که اینطور نبوده است.

پس از شناسایی اولین مورد ابتلا به سویه نوترکیب کرونا در نیوساوت ولز، استرالیا در حالت آماده باش قرار گرفت.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ از متلاشی شدن باند کلاهبرداری تلفنی پنج نفره در تهران که به شیوه برنده شدن در قرعه کشی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بودند، خبر داد.

مشاور رئیس در امور توسعه و نظارت بر برنامه‌های بهزیستی کشور از اجرای پویش «در محضر ولی‌نعمتان» همزمان با شب‌های قدر در مراکز تحت نظارت بهزیستی سراسر کشور با حضور گروه‌های جهادی خبر داد.