جمعه 7 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

در 5 آوریل 2022، سازمان بهداشت جهانی از 10 مورد ابتلا به هپاتیت حاد شدید با علت ناشناخته در کودکان زیر 10 سال در سراسر اسکاتلند مرکزی مطلع و تا 8 آوریل، 74 مورد در بریتانیا نیز شناسایی شد.

مقامات تونس اعلام کردند یک کشتی تجاری حامل محموله سوختی در آب های این کشور غرق شد.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران از برپایی جشن رمضان در طول شب‌های ماه مبارک در بوستان‌های پایتخت خبر داد.

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض دود سیگار با افزایش خطر ابتلا به آرتریت روماتوئید (RA) برای افراد غیرسیگاری مرتبط است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: سال گذشته 72 هزار سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند اهداء شد.

یکی از واحدهای شرکت گروه دارویی ملی چین اعلام کرد که مجوز شروع آزمایش‌های بالینی دو واکسن غیرفعال شده که سویه امیکرون ویروس کرونا را هدف قرار می‌دهند در هنگ کنگ دریافت کرده است.

با صدور اطلاعیه‌ای، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از تمدید مجدد مهلت ثبت نام در آزمون‌های ورودی پایه‌های هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان تا 29 فروردین خبر داد.

قیمت کتاب‌های درسی در مقاطع تحصیلی مختلف برای سال تحصیلی 1402-1401 اعلام شد.

خواب ناکافی در بلندمدت غیر از خستگی مزمن همچنین با بروز طیف گسترده‌ای از مشکلات جسمی مانند بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و اختلالات سلامت روان مرتبط است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل دبیرخانه ویژه تدوین پیش‌نویس لایحه سیاست‌های کلی تامین اجتماعی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، با تاکید بر تأمین مالی پروژه‌ها به ویژه در حوزه حمل و نقل و ترافیک، از تبیین پروژه‌های شهری قابل سرمایه گذاری خبر داد.

نتایج مطالعات پیش بالینی واکسن پاستوکوآد (بر پایه آدنوویروس) انستیتو پاستور ایران در یکی از مجلات معتبر بین‌المللی منتشر شد.

رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از آغاز پروژه راه اندازی مرکز اعزام و شماره تماس واحد امدادی مشترک خبر داد.

پنجمین جشنواره گل‌های لاله اراک از تاریخ 22 فروردین در کوی صنعتی این شهر آغاز به کار کرده که در این جشنواره بیش از 100 هزار گل لاله در 40 واریته در کنار گل‌های بنفشه و درختچه‌های زینتی در زمینی به مساحت 8 هزار متر مربع کاشته شده است.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با توجه به شرایط ناپایدار جوی و وزش باد موثر کیفیت هوای تهران امروز (27 فروردین ماه) در بیشتر مناطق در محدوده قابل قبول قرار گرفته است.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در خصوص آخرین وضعیت برخی اقلام دارویی که با کمبود مقطعی مواجه است، توضیح داد.