جمعه 10 فروردین 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

کلانشهر «شانگهای» با شناسایی سه هزار و 590 بیمار دارای علامت در روز شنبه، رکورد تازه‌ای در موارد تازه ابتلا به کرونا گزارش داد. شانگهای که هم‌اکنون کانون شیوع کرونا در چین است، در همین روز از شناسایی 19 هزار و 923 بیمار بدون علامت نیز خبر داده است. حمایت‌های داخلی از سیاست «کووید صفر» چین کاهش یافته، چراکه محدودیت‌های شدید باعث کمبود مواد غذایی و آسیب اقتصادی شده است.

مدیرعامل کانون حمایت از بیماران هموفیلی استان قم گفت: بیماران هموفیلی به لحاظ شرایط سخت جسمی که دارند، نیازمند توجهات ویژه در بحث تحصیل، درمان و اشتغال و ازدواج هستند.

بر اساس اعلام معاونت آموزشی دانشگاه قم، دانشجویان مقطع کارشناسی باید از 17 اردیبهشت ماه به صورت حضوری در کلاس‌های درسی شرکت کنند.

رییس سازمان حج و زیارت در دیدار با وزیر بهداشت عراق، مطالبات ایران درباره تأمین داروی زائران به‌ویژه در زمان اربعین و همچنین رفع موانع حمل داروهای خاص توسط زائران در این کشور را مطرح کرد که موافقت اولیه را دریافت کرد.

مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب ها گفت: شهرهای بندر خمیر در مجاورت تالاب بین المللی خورخوران استان هرمزگان و شهر ورزنه در نزدیک تالاب بین المللی گاوخونی استان اصفهان واجد دریافت عنوان شهر تالابی شدند.

گزارش‌های جدید حاکی از آن است که مقامات شانگهای طرحی را برای جلوگیری از گسترش کووید -19 در خارج از مناطق قرنطینه تعیین کرده‌اند که به دنبال آن محدودیت‌های کرونایی در این کلانشهر کاهش پیدا کرده و شرایط زندگی تا حدودی به حالت عادی بازمی‌گردد.

از مهم ترین دغدغه های مربیان و متولیان امر تربیت، یافتن راهکارهای صحیح و روش های بدیع و کارآمد در مسئله تربیت می باشد.

دبیر ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار از انجام یک آسیب شناسی آکادمیک برای بررسی دلایل عدم موفقیت تفاهم نامه های گرد و غبار با کشورهای همسایه خبر داد.

مأموران پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ فردی را که اقدام به فروش تجهیزات از جمله گاز اشک آور و ادوات نظامی در فضای مجازی کرده بود، بازداشت کردند.

رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش 88 درصدی بارش و افزایش 2.5 درجه‌ای دمای هوا در فروردین امسال گفت: این موضوع باعث می‌شود که اغلب مناطقی که می‌بایست در این ماه از سال سبز می‌شدند، اکنون منشا تولید گرد غبار باشند.

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران، ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد و وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب، بخشی از موانع موجود بر سر راه برگزاری نمایشگاه‌ها در این مجموعه را سیاسی دانست و گفت: بخشی دیگر از مشکلات مربوط به بهره‌برداری نادرست در سال 1395 می‌شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه ریزگردها یکی از 11 مخاطره اصلی کشور است، گفت: دشمن در حال برنامه ریزی برای ایجاد نارضایتی عمومی از بروز ریزگردها است.

مجله پزشکی "نیوانگلند" در مقاله اخیر خود با موضوع بازبینی تاثیر واکسیناسیون بر مهار کرونا آورده است: تزریق چهارمین دُز واکسن کرونا خطر مرگ و میر ناشی از این بیماری را تا چهار برابر کاهش می‌دهد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در 24 ساعت گذشته یکهزار و 895 بیمار کووید 19 در کشور شناسایی شدند و متاسفانه 29 بیمار نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته 71 هزار و 643 دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.