چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

سازمان وظیفه عمومی انتظامی کشور در اطلاعیه ای تمامی مشمولان دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ اردیبهشت 1401 را برای حضور در سربازی فراخواند.

پیشرفت عملیات پایش مکانیزه سطح روسازی معابر بزرگراهی پایتخت با استفاده از دستگاه لیزر اسکن، از مرز 85 درصد فراتر رفت.

رئیس جمعیت هلال‌احمر، نظام جمهوری اسلامی و ولایت‌فقیه را نعماتی دانست که خداوند آن‌ها را به شکل ویژه به ما اعطا کرده است.

فوق تخصص خون و سرطان بالغان بیمارستان شهید مدرس ضمن گرامیداشت 28 فروردین ماه روز جهانی هموفیلی گفت: ایران از نظر جمعیت مبتلایان به هموفیلی نهمین کشور جهان است.

مادر یک بیمار هموفیلی می‌گوید: همه می‌گویند اگر پسر هموفیلی داشته باشد، مقصر مادر است چون ژنش جهش‌یافته، من که نمی‌دانم این جهش چیست، قبل از تولد علی هم نمی‌دانستم هموفیلی چیست و هیچ‌کس در خانواده ما هموفیلی نداشت اما همه می‌گویند تو این ژن را به علی منتقل کردی، هر بار که درد کشیدنش را می‌بینم خودم را نفرین می‌کنم که چرا باعث درد و رنج پسرم بودم.

بنابر اعلام محک، تجربه روانشناسان و بررسی‌های روانشناختی نشان می‌دهد بیماران با حضور در بیمارستان‌های مختلف دچار عارضه روانی به نام «بیمارستان‌زدگی روانی» می‌شوند؛ یکی از مؤثرترین عواملی که می‌تواند از تأثیر این عارضه بر روان بیمار بکاهد، مناسب‌سازی محیط بیمارستان به گونه‌ای است که کودک و خانواده‌اش بتوانند در آن احساس راحتی کنند؛ بر همین اساس ابتدای سال 1400 فاز مطالعاتی جدیدی با عنوان...

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: از طریق بازخرید سنوات بیمه اجتماعی، 983 مددجوی کمیته امداد طی سال گذشته از مزایای بازنشستگی تامین اجتماعی برخوردار شدند.

‌سرمایه‌گذار خانه پدری جلال‌آل‌احمد از پاکسازی این خانه از حضور معتادان و خلافکاران خبر داد و دلایل تعلل یک‌ساله در آماده‌سازی این خانه را تشریح کرد.

نتایج یک مطالعه جهانی نشان داده است که در طول همه‌گیری کووید 19، میانگین آماریِ مرگ و میرهای ناشی از این بیماری در روزهای تعطیل آخر هفته در مقایسه با سایر روزهای هفته بیشتر بوده است.

مدیرکل زندان های گلستان گفت: در حال حاضر 75 زندانی غیرعمد در استان گلستان چشم به راه همت بلند مردم استان گلستان به ویژه خیرین هستند.

سخنگوی شورای شهرتهران در مورد جلسه هم اندیشی صبح امروز اعضا با شهردار تهران توضیحاتی ارائه کرد.

«پل طبیعت» شب گذشته همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) میزبان بیش از 2 هزار نفر روزه‌دار بود.

تحقیق جدید امکان ارتباط خطر بیماری قلبی و افسردگی را بررسی کرده است.

سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد یک قایق حامل 35 سرنشین در آب های لیبی واژگون شد.

رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: در سال گذشته تعداد 202 پروانه اشتغال به کار جدید صادر شد.

وزیر بهداشت عصر روز گذشته به همراه معاونین و مدیران ارشد وزارت بهداشت و نیز تعدادی از عوامل سازنده فیلم سینمایی "موقعیت مهدی" در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به تماشای این فیلم نشست.