جمعه 7 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق در کشور از کاهش دما تا 12 درجه سانتیگراد در برخی استان‌ها خبر داد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با تاکید بر این مطلب که در حال حاضر با توجه به برآوردهای انجام شده 6 میلیون نفر تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند؛ گفت: با توجه به تصریح قانون و دستور دولت در پوشش هزینه‌های سنگین درمانی توسط سازمان‌های بیمه‌گر، امیدواریم بتوانیم هزینه‌های سنگین و کمر شکن سلامت را به نحوی پوشش دهیم تا از رسیدن افراد به فقر سلامت جلوگیری کنیم.

کاهش مصرف شکر تا حدود یک قوطی نوشابه و افزودن روزانه نصف فنجان غذاهای غنی از فیبر، چربی شکمی و خطر دیابت نوع 2 را کاهش می‌دهد.

شمار مبتلایان به کووید -19 در جهان تاکنون به 503 میلیون و 846 هزار و 317 نفر رسیده، مرگ شش میلیون و 220 هزار و 415 نفر بر اثر این بیماری تأیید شده و 454 میلیون و 303 هزار و 642 نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی اظهار کرد: امتحانات خرداد ماه به شیوه حضوری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و بر اساس آیین نامه‌های آموزشی و ارزشیابی برگزار می‌شود.

دولت کره جنوبی با توجه به کاهش شمار مبتلایان به ویروس کرونا از لغو اغلب محدودیت‌های کرونایی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی خبر داده است.

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه پیشنهاد شورای عالی بیمه برای رشد 28.5 درصدی تعرفه‌های پزشکی، از برخی مخالفت‌ها با این عدد و پیشنهاد کاهش آن اظهار نگرانی کرد و گفت: برخی درخواست رشد منفی تعرفه را برای بخش خصوصی و رشد تعرفه 10 درصد بخش دولتی را دارند که البته با هیچ منطقی سازگار نیست.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان عنوان کرد: طبق آخرین پایش های انجام گرفته حجم مخزن سد 15خرداد 82.695 میلیون متر مکعب می باشد در حالی که این میزان در مدت مشابه سال قبل 101.664 میلیون متر مکعب بوده است.

بزرگترین زمینلرزه هفته گذشته در فین استان هرمزگان با بزرگای 4 رخ داد و جزیره خارک نیز زلزله‌ای به بزرگای3.3 را تجربه کرد.

در هفته اخیر، 12 استان افزایش بارز بستری‌های ناشی از کرونا داشتند و در عین حال کاهش موارد مثبت متوفی نیز در 14 استان گزارش شده است.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش اعلام کرد که آمار تجمیعی از کل مدارس کشور مبین آن است که حدود90 درصد دانش‌آموزان و بالغ بر 98 درصد همکاران در مدارس حضور دارند.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به گونه‌های مناسب کشت در شهر تهران گفت: برخی گونه‌های گیاهی که در گذشته بومی تهران محسوب می‌شدند به دلایل مختلفی دیگر نمی‌توانند در این شهر زندگی کنند.

اگرچه وضعیت اشتغال جوانان یا نوع حمایت‌ها در داخل، با انتقادات زیادی روبرو است، اما نخبگانی هم وجود دارند که با وجود تحصیل در بهترین دانشگاه‌های اروپا و آمریکا و داشتن موقعیت‌های شغلی مناسب در غرب، به ایران بازگشته و از ظرفیتِ دانش‌بنیان فراهم‌شده در کشور برای ثروت‌آفرینی و اشتغال‌زایی استفاده می‌کنند.

دبیر مرکز مطالعات جمعیت ضمن هشدار نسبت به کاهش ضریب پشتیبانی در صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی، می‌گوید: برای مدیریت چالشها و تحقق سیاست‌های کلی تامین اجتماعی، باید توجه ویژه‌ای به سالمندی جمعیت داشت و آن را در سیاست‌های کلی تامین‌اجتماعی برجسته کرد.

پژوهشگران با انجام یک مطالعه در خصوص تجربه سوءرفتار در زمان دانش‌آموزی، عنوان کردند که سوءرفتار با دانش‌آموزان در مدارس تأثیرات منفی و درازمدتی بر سلامت روانی آن‌ها دارد. به منظور ارتقای سلامت دانش‌آموزان، مقابله جدی با این پدیده هم از سوی مسئولان و هم جامعه و والدین نیاز است.

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران از ممنوعیت تردد تاکسی‌های کاربراتوری براساس قانون هوای پاک خبر داد.