شنبه 15 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف از پرداخت وام 12 میلیون تومانی به قالیبافان با بازپرداخت 36 ماهه خبر داد.

طبق اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه در صورت حدف ارز 4200 تومانی کالاهای اساسی، یارانه معیشتی دو تا سه برابر خواهد شد.

ایرلند بیشترین نسبت بدهی به اندازه اقتصاد را دارد.

حجم درآمدهای دولت آمریکا از سه تریلیون دلار گذشت.

روند نزولی شاخص دلار باز هم ادامه یافت.

ژونگ شان شان جای جک ما را در صدر ثروتمندان چینی گرفت.

مدیران عالی استان قم از جمله معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و مدیران کل استان بر لزوم اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی تاکید کردند.

در حالی که سه شنبه شب سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا پاساژها را از گروه 2 مشاغل مثتثنی کرده، اتاق اصناف تهران اعلام کرده از روز شنبه 15 آذرماه صاحبان واحدهای صنفی گروه‌های شغلی 1 و 2 می‌توانند مغازه‌های خود را باز کنند.

شاخص های بورسی در نقاط مختلف جهان عملکرد مختلفی داشتند.

پس از پنج افزایش توالی، متوسط نرخ بیکاری در منطقه یورو نزولی شد.

از زمان ارائه اولین لایحه بودجه دولت روحانی تا آخرین لایحه، تغییر و تحولات بسیاری در حوزه بین المللی و اقتصادی رخ داده و طبیعتا بودجه را نیز تحت تاثیر قرار داده است، اکنون نیز بودجه 1400 که برای دو دولت تدوین شده و آخرین بودجه قرن حاضر به شمار می‌رود و دخل و خرج میلیون‌ها ایرانی به آن گره خورده در حالی روانه مجلس شده که خبری از بزرگان سیاست و اقتصاد نبود، نه رئیس جمهور، نه رئیس مجلس...

دولت در لایحه بودجه سال آینده، جزییات منابع و مصارف بانک‌های سودده و سر به سر را مشخص کرده است.

دولت در لایحه بودجه سال 1400، مجموع منابع و مصارف شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت را بیش از 1500 هزار میلیارد تومان اعلام کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با تاکید بر اینکه نان در استان تهران گران نمی شود، گفت: هر اقدامی برای فروش نان با قیمت گران تر تخلف است.

با وجود اخبار منتاقضی که در رابطه با وضعیت ارز 4200 تومانی در بودجه سال آینده مطرح شد، همانطور که دولت از قبل اعلام کرده بود تامین ارز کالاهای اساسی که البته تعداشان محدود است همچنان با نرخ ترجیحی انجام می‌شود ولی 4200 تومان نرخ مبنای بودجه نیست.

در لایحه بودجه 1400 تعرفه واردات میوه، سبزی، سموم کشاورزی، گوشت و مرغ تعیین شده است.