شنبه 29 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

اقتصادی خبرگزاری ایسنا

شاخص دلار روز کم نوسانی را سپری کرد.

یک تحلیلگر بازار سرمایه با تاکید بر این که وضعیت کنونی بورس را نمی‌توان با سال 1392 مقایسه کرد گفت: به نظر من برخلاف سال 1392 که بورس ریزشی 4 ساله داشت این بار با توجه به پارامترهای مثبت جهانی شاخص کل صعودی خواهد بود و به مرز یک میلیون و 650 هزار واحد تا یک میلیون و 700 هزار واحد خواهد رسید.

شرکتهای امنیت دریایی هشدار دادند نفتکش‌های متعددی طی چند روز گذشته در خلیج گینه در غرب آفریقا هدف حمله دزدان دریایی قرار گرفته اند.

اخیرا در فضای مجازی فیلمی منتشر شده که در آن فردی با شستن بخشی از ماهی داخل کنسرو در زیر آب ادعا می کند که در کنسرو به جای ماهی از پنبه استفاده شده است. فیلمی که به سرعت دست به دست شد و این سوال را در اذهان عمومی ایجاد کرد که آیا واقعا در تولید کنسرو ماهی از پنبه استفاده می شود و نظارتی هم بر واحدهای تولیدی صورت نمی گیرد؟.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد تولید نفت این کسور در سال 2020 به میزان 860 هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده و به 11.39 میلیون بشکه در روز می رسد که بالاتر از پیش بینی قبلی کاهش 800 هزار بشکه در روز است.

گلدمن ساکس پیش بینی قیمت نفت در سال 2021 را تنزل داد اما اعلام کرد موج جدید شیوع کووید 19 تنها باعث کندی روند احیای تقاضا پیش از عرضه یک واکسن موثر و بهبود عوامل بنیادین بازار می شود.

در پی افزایش بی‌سابقه تعداد مبتلایان و فوت‌شدگان بیماری کووید 19، با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا از سه‌شنبه 20 آبان مشاغل گروه‌های 2،3،4 از ساعت 18 مشمول محدودیت زمانی برای فعالیت شدند. این طرح همزمان با سراسر کشور در اهواز آغاز شد و به مدت یک ماه ادامه دارد.

منابع آگاه در اوپک و برخی از مدیران شرکتهای بازرگانی نفت بر این باورند که بازگشت صادرات نفت ایران به بازار جهانی در دوران ریاست جمهوری بایدن سریع اتفاق نخواهد افتاد و به اوپک پلاس فرصت بیشتری برای تنظیم پیمان محدودیت عرضه خود می دهد.

یک کارشناس اقتصادی گفت: مردم نباید اسیر هیجانات کاذب بازار بورس شوند بلکه برای سرمایه‌گذاری و کسب سود از بازار بورس باید منتظر باشند تا این بازار به یک‌روند ثباتی برسند.

بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا و ابلاغ ستاد استانی، از امروز سه شنبه 20 آبان، اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی به مدت یک ماه در سمنان و گرگان آغاز شد و در قالب آن مشاغل گروه شغلی 2، بعد از ساعت 18 اجازه فعالیت نخواهند داشت. فعالیت گروه‌های شغلی 3 و 4 نیز طبق مصوبه جلسه قبلی ستاد کرونا تا 23 آبان ممنوع است.

بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا و ابلاغ ستاد استانی، از امروز سه شنبه 20 آبان، اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی به مدت یک ماه در تبریز آغاز شد و در قالب آن مشاغل گروه شغلی 2، بعد از ساعت 18 اجازه فعالیت نخواهند داشت. فعالیت گروه‌های شغلی 3 و 4 نیز طبق مصوبه جلسه قبلی ستاد کرونا تا 23 آبان ممنوع است.

ممنوعیت زمان فعالیت برخی اصناف شیراز که از سوی ستاد استانی و ملی مدیریت بیماری کرونا ابلاغ شده از ساعت 18 امروز سه‌شنبه آغاز شد. براساس مصوبه ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا به جز مشاغل ضروری مابقی مشاغل تا 20 آذرماه 99 از ساعت 18 تا صبح روز بعد تعطیل خواهند بود. در 36 شهرستان استان فارس فعالیت گروه های شغلی سه و چهار که در هفته های گذشته تعطیل بودند همچنان تا 23 آبان ماه تعطیل...

با آغاز طرح تعطیلی پس از ساعت 18 از امروز بیستم آبان ماه، نهادهای نظارتی با مراجعه به برخی از خیابان های شهر قم اصناف گروه های 2, 3 و 4 را که همچنان باز بودند با تذکر لسانی به بستن واحد خود راهنمایی کردند.

در پی افزایش بی سابقه تعداد مبتلایان و فوت‌شدگان بیماری کووید 19، با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا از سه شنبه 20 آبان، مشاغل گروه‌های 2،3،4 از ساعت 18 مشمول محدودیت زمانی برای فعالیت شدند.

رئیس کل بانک مرکزی آخرین وضعیت ادغام بانکهای وابسته به نیروهای مسلح را اعلام کرد.

براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، مقرر شد که اصناف و مشاغل گروه دو، سه و چهار از 20 آبانماه به مدت یک ماه از ساعت 18 تعطیل شوند. اجرای این مصوبه در ساعات ابتدایی به خوبی در اراک انجام نشد به طوری که تا ساعت 19 همچنان بیشتر اصناف بازار تاریخی اراک و سطح شهر به فعالیت خود ادامه می‌دادند ولی پس از مداخله عوامل اجرایی و حضور فرماندار اراک در میدان اصلی شهر بخش عمده ای از کسبه تعطیل...