چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

ساختار سیاسی غیرمتمرکز و توزیع شده ایالات متحده آمریکا سبب شده است که جریان ها و تشکل های بسیاری بتوانند روندهای پیچیده تصمیم‌گیری سیاسی در این کشور را تحت تأثیر قرار دهند. در میان تنوع این گروه ها در عرصه سیاسی آمریکا، سازمان تروریستی منافقین قرار دارد که طی سال های اخیر و همزمان با تشدید فشار حداکثری دولت آمریکا، توانسته اند با نفوذ در ساختار سیاسی آمریکا به عنصری تاثیرگذار در افزایش...

کتابخانه آقاضیاءالدین دانشگاه صنعتی اراک توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح شد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: زمانی که روحیه مردمی بودن در مسئولان نظام اسلامی حاکم باشد و مردم مسئولان را در بین خود ببینند آنگاه اعتماد متقابل بین مردم و مسئولان تقویت شده و امور بهتر از گذشته، پیش خواهد رفت.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در پیامی توئیتری در حمایت از ساخت مجتمع پتروشیمی میانکاله نوشت: موضوع محیط زیست قطعا حائز اهمیت است، اما معیشت و اقتصاد استان‌های شمالی نباید فراموش شود و راه‌حل، توقف توسعه و اشتغال نیست.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران گفت: استکبار جهانی توان رزمی و اقتدار امروز ایران که موجب فرار آمریکا از منطقه خاورمیانه شده را بر نمی‌تابد.

در آستانه فرارسیدن روز 29 فروردین - روز ارتش و بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی - تمرین رژه بالگردی هوانیروز در مرکز آموزش تکاورشهید شبان نزاجا انجام شد و طی آن تمام بالگردهای هوانیروز که قرار است در رژه روز ارتش حضور داشته باشند، به تمرین پرداختند.

مراسم معارفه معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی روز شنبه 27 فروردین با حضور حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

سخنگوی شورای نگهبان ابراز امیدواری کرد با اصلاح «طرح جهش تولید دانش‌بنیان» توسط مجلس شورای اسلامی، این مصوبه در سال جاری تصویب و اجرا شود.

تمرین رژه هوایی خلبانان هوانیروز به مناسبت 29 فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در رمپ پروازی مرکزآموزش تکاور نزاجا برگزار شد.

سفیر ویتنام، ایران را کشوری مهم در منطقه خواند و با بیان اینکه ایران جایگاه ویژه‌ای در روابط خارجی ویتنام دارد، خواستار برداشته شدن تحریم‌های غرب علیه ایران شد.

رئیس جمهور در پیامی درگذشت حاجیه خانم «لیلا نیسی» مادر بزرگوار شهیدان گرانقدر مجید، سالم و سهیلا مطوریزاده را به مردم شهیدپرور خوزستان و خانواده محترم آن مرحومه تسلیت گفت و از درگاه خداوند برای ایشان رحمت الهی و همجواری با فرزندان شهیدش و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسألت کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان این‌که باید ادبیات حقوقی و قضایی در حوزه دیجیتال را توسعه دهیم گفت: در زمینه قانون‌گذاری نیاز به قانون جامع و کامل در حوزه اقتصاد دانش بنیان داریم تا این شرکت‌ها کاملا تحت حمایت قرار گیرند.

به دلیل محدودیت‌های ترافیکی در مسیرهای منتهی به حرم مطهر حضرت امام (ره) و سازمان بهشت حضرت زهرا (س) به مناسبت روز ارتش، گلزار شهدای این سازمان در شب منتهی به روز ارتش بیست و چهار ساعته نخواهد بود.

توقف یا ادامه ساخت و ساز پتروشیمی میانکاله به موضوعی برای مناقشه میان برخی مسئولان و انتقادات مردم تبدیل شده است. کشمکشی که همچنان هم ادامه دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر طی نشستی در مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به موضوع بررسی جایگاه محیط زیست در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت پرداخت.

تحولات اوکراین / روابط ایران و افغانستان / جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا / ریزگردها / و... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.