سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

مجموعه تلویزیونی «زمانه» به کارگردانی از حسن فتحی از سه‌شنبه (28 اردیبهشت ماه) از کانال اردوی شبکه سحر پخش می‌شود.

نمایش "سگ زندگی"به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا اسماعیلی هرشب ساعت 19در سالن صنوبر پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می‌رود.

مجید مجیدی، طی حکمی از سوی رئیس فرهنگستان هنر، به سمت رئیس گروه تخصصی سینمای این فرهنگستان منصوب شد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برنامه‌های این معاونت را در سال جاری و همچنین برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد و 15 خرداد را تشریح کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سوم خرداد مراسم‌هایی به این مناسبت و به‌صورت ویژه در گلزار سوم خرداد و گلزار علی بن جعفر (ع) و شیخان برگزارخواهد شد.

"خیام یکی از شخصیت‌های ممتاز فرهنگ ماست که شهرتی جهانی دارد، هم به واسطه رباعیات خود که ادوارد فیتزجرالد به انگلیسی ترجمه‌ای آزاد از آن انجام داد و هم به دلیل آثار علمی که برای آن در سطح بین‌المللی شناخته شده است."

انیمیشن «دشت گل‌های زرد» به کارگردانی حسین آقامحمدی تولید می‌شود.

«نان مقدس» ساخته رحیم ذبیحی دو جایزه از شصت و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «ترنتو» در کشور ایتالیا را به خود اختصاص داد.

اهرام مصر از شگفتی‌های باستان‌شناسی به شمار می‌روند، بناهای عظیم استوار بر صحراهای شنی که از کیلومترها دور قابل مشاهده‌اند؛ اما این بناها همواره سوالی را در ذهن بینندگان ایجاد کرده‌اند: آن‌ها به دست چه کسانی ساخته شده‌اند؟

اسامی پنج عضو هیات داوران جشنواره میراث فرهنگی یادگار توسط دبیرخانه جشنواره اعلام شد.

در مراسم افتتاحیه کنفرانس پژوهش‌های نشر گزارشی از فعالیت‌های سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی و روند برگزاری این کنفرانس ارائه شد. همچنین در این مراسم درباره مشکلات نشر و ترجمه سخن گفته شد.

آمازون در تلاش است استودیو بزرگ و معروف فیلمسازی مترو گلدن مایر (MGM) را با هزینه 9 میلیارد دلاری خریداری کند.

رئیس حوزه هنری قزوین گفت: برای اولین بار در کشور مستند «ایکسونامی» توسط حوزه هنری قزوین رونمایی و اکران می‌شود که اجرای این مستند در مسیر حفظ زنجیره تواصی و ایجاد شور انتخابات است.

در لس‌آنجلس، موزه‌ای هست به نام مدارا؛ جایی که بی هیچ اشاره‌ی مستقیمی، به بازدیدکنندگان این درس مهم را یاد می‌دهد: «بزرگ‌ترین خطای انسان این است که خطای خود را نپذیرد.»

«باب عالی» که تاریخی‌ترین در کاخ گلستان است، با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باز شد.