چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

روستای رسول‌آباد (تاج‌آباد سفلی) در شهرستان بهار استان همدان قرار دارد و از جهات مختلفی دارای ویژگی‌های خاصی است. فرهنگ دوست بودن و کتابخوانی اهالی، آوازه تاج‌آباد را تا آن‌سوی مرزها رسانده و کاروانسرای منحصربفرد آن هم در آستانه جهانی شدن است.

دستورالعمل‌های "صدور پروانه فیلم‌سازی" و "صدور پروانه نمایش فیلم" به سازمان سینمایی ابلاغ شد.

فیلم «کسانی که آرزوی مرگ مرا دارند» با بازی «آنجلینا جولی» در نخستین هفته نمایش در آمریکا به فروش ناموفق 2.8 میلیون دلاری دست یافت.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: آیین اختتامیه جشنواره ملی فیلم‌های مستند یادگار 30 اردیبهشت در قزوین برگزار و برگزیدگان این جشنواره معرفی خواهند شد.

هجدهمین جشنواره «نقد کتاب» با هدف کمک به سطح ارتقای کیفی و کمی نقد و اعتلای اندیشه و فضای انتقادی، هم‌زمان با هفته پژوهش در آذرماه 1400 برگزار می‌شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: تاکنون بیش از 625 مدخل در دانشنامه استانی دفاع مقدس شناسایی شده و با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و جلسات تخصصی با دستگاه ها و اقشار مختلف مردم قطعا مداخل بیش از این تعداد خواهد شد.

به مناسبت هفته روابط عمومی دو وبینار آموزشی با عناوین «رسانه و کرونا» و «روابط عمومی و سواد رسانه‌ای» به همت روابط عمومی جهاددانشگاهی همدان و مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران - شعبه همدان (ایسپا) برگزار می‌شود.

پل شاه عباسی، قدیمی‌ترین سازه کرج است که در دوره صفوی ساخته شد، بنایی تاریخی که بخش‌هایی از آن کمتر از شش ماه قبل ریزش کرد و طبق قول وزیر میراث فرهنگی قرار بود مرمت آن به زودی آغاز شود، اما نشانه‌های موجود در کنار این پل تاریخی هنوز از آغاز مرمت‌ها برای قدیمی‌ترین سازه‌ی تاریخی کرج خبر نمی‌دهند، هر چند وضعیت زیر پل هم دست‌کمی از فضای رویی این بنای تاریخی ندارد.

مستند «همراه با باد» اولین حضور بین المللی خود را با اکران در مرکز فرهنگی «ژرژ پمپیدو» آغاز کرد.

عضو و معاون هیئت اجرایی ایکوم ایران با اشاره به گذشت حدود صدساله از احداث اولین موزه در ایران و رونقی که طی دهه‌های 80 و 90 در بحث کمیت موزه‌های خصوصی و دولتی و مشارکتی شاهد بوده‌ایم، تاکید کرد که علیرغم رشد کمی، همچنان فارس و شیراز حسرت به دل موزه‌ای استاندارد است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر به مناسبت 27 اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی پیام تبریکی منتشر کرد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اعلام کرد که سه روستای "محمدآباد" استهبان، "صحرارود" فسا و "باغ صفای" سرچهان از این استان به جشنواره روستای قرآنی کشور معرفی شده‌اند.

رییس شورای سیاستگذاری و هماهنگی گفتگوی ادیان ایران طی نامه‌ای به رهبران دینی جهان و شخصیت‌های فرهنگی، تأکید کرد: این جنایات وحشیانه را که در سرزمین فلسطین و مهد و خاستگاه پیامبران عظیم‌الشان الهی روی می‌دهد، محکوم کنید و گامی شایسته در ادای وظیفه دینی و انسانی بردارید.

رئیس دانشگاه تهران از راه‌اندازی موزه علم با کمک خیرین در این دانشگاه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه نقش این موزه کاملا تعاملی است و از دایره حفظ و نگهداری اشیا خارج می‌شود، می‌تواند زنجیره موزه‌های دانشگاه را در حوزه‌های مختلف علم، فرهنگ، هنر، مهندسی و کشاورزی تکمیل کند.

نشست و بررسی کتاب «بی تو پریشانم» با حضور زینب پاشاپور نویسنده و امیر اسماعیلی کارشناس در کتابفروشی «به‌نشر» تهران برگزار شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امروز در واقع نیازمند یک بازمهندسی ارتباطی هستیم، گفت: این بازمهندسی موجب به رسمیت شناختن همه ذی‌نفعان، افزایش شفافیت، توسعه ارتباطات شبکه‌ای و پاسخگویی می‌شود و معنای جامع «روابط عمومی شبکه‌ای» است. رسیدن به یک ظرفیت بهینه و مؤثر، مستلزم توانایی نرم‌افزاری، پلتفرم‌های ارتباطی هوشمند سازمان در کنار «تفکر احترام به دیگران» است.