یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

مدیر کل دفتر آموزش و ترویج صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان این که باید از ظرفیت برند شهرهای جهانی صنایع دستی استفاده کرد، گفت: اعطای نشان جغرافیایی صنایع دستی به زیلو نشان داد که دنیا هم زیلوی میبد را شناخته است.

معاون وزیر کشور با تاکید بر این که شهرداران در رفع مشکل اشتغال با توسعه صنایع دستی ورود و اقدام کنند، گفت: بحث‌های حاشیه نشینی و مشکلات اشتغال و سایر مشکلات ریشه در اشتغال دارد و شهرداران می‌توانند جریانساز رفع این مشکل باشد.

از خرداد 1393 و پخش فصل اول «خندوانه» تا الان حدودا هفت سال گذشته و به تحقیق هفت فصل از این برنامه روی آنتن رفته است؛ برنامه‌ای که با وجود پخش از یک شبکه تازه متولدشده و غیرسراسری مثل «نسیم» توانست به‌سرعت جای خود را بین مخاطبان تلویزیونی باز کند و آرام‌آرام تبدیل به یکی از چند برنامه معدود موفق تلویزیون شد؛ برنامه‌ای که می‌خواست باعث ایجاد شادی و نشاط در خانواده‌ها و جامعه باشد و به...

دبیر چهلمین جشنواره تئاترفجر سه شنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه با حضور در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر نمایش «کنسرت تئاتر مرگ گرم» را افتتاح کرد.

تکه‌هایی از دیوارنگاره‌هایی که از خانه‌های پمپئی ربوده شده بودند به پارک باستان‌شناسی این شهر تاریخی بازگردانده شدند.

سال‌هاست صاحب‌نظران، دلسوزان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر، از نبود زیرساخت در حوزه‌ای که شیراز در آن نامدار است، گلایه می‌کنند؛ سال‌هاست رسانه‌ها از نبود تالار، موزه، کتابخانه و... گفته‌اند و نوشته‌ایم و سال‌هاست پروژه‌های متعدد در این حوزه، یا متوقف مانده یا حرکت لاک‌پشتی خود را ادامه می‌دهند.

در جریان هفتمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، دفتر آیت‌الله‌العظمی بهجت نظر ایشان را درباره انتخاب کاندیدای اصلح منتشر کرد.

مجموعه 10 جلدی «قصه‌های مامان‌بزرگ» شامل افسانه‌هایی با قهرمانان دختر و پسر با بازنویسی جمال‌الدین اکرمی منتشر شد.

رئیس اندیشکده سیاست مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران دچار رکود تورمی اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جدی و خطرناکی است و الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت عملی، بهینه و بسامان با کاستن از نوسان و نابسامانی ها می تواند کارآمدی دولت و نظام را ارتقا دهد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: آیین مناجات خوانی «با این ستاره‌ها» در قطعه 40 گلزار شهدای گمنام بهشت زهرا (س) برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین گفت: پروژه گردشگری «اوان» در محدوده 5 هکتار انجام می‌شود، این وسعت مساحتی است که با طی مراحل قانونی از طریق امور ارضی و اداره کل منابع طبیعی برای سرمایه‌گذاری به‌صورت شفاف و قانونی در اختیار سرمایه‌گذار قرارگرفته و دارای پیوست زیست محیطی است؛ طبق بررسی صورت گرفته پروژه آسیبی به حجم آب دریاچه وارد نمی‌کند.

دانشیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: مهم ترین رکن در هر حکومت که برای تحقق خیر عمومی بنیان شده، مردم و حقوق و آزادی های آنان است و از مهمترین اهداف و مقاصد اندیشمندان حقوق عمومی، چگونگی مهار قدرت سیاسی است.

استادیار دانشگاه امام حسین (ع) گفت: نقش و جایگاه مردم از پیش شرط های توفیق تحقق اجرای سند الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت است.

استادیار علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: آنچه منجر به توسعه ژاپن و عدم موفقیت توسعه ایران شده است، حاصل انسجام نخبگان سنتی و مدرن در ژاپن و عدم انسجام آن در ایران است.

در آیین اختتامیه جایزه پژوهش سال سینمایی بزرگداشت «دکتر احمد الستی» پژوهشگر، مترجم و استاد دانشگاه تهران برگزار می شود.

عضو هیات علمی سازمان جهاددانشگاهی گفت: آرمان‌های الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مبتنی بر «جهان‌بینی» و «جهان‌شناسی» است، بنابراین برای شناخت آرمان‌ها، هم نیاز به شناخت انسان و هستی (جهان‌شناسی) و هم نیاز به شناخت نوع نگاه به انسان و هستی (جهان‌بینی) است.