یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر از حضور فعال مرکز نوآوری و شکوفایی شاهد با 5 استارت‌آپ برگزیده در نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس خبر داد.

آئین تشییع و تدفین پیکر زنده یاد منصور نعیمی، هنرمند، پژوهشگر و محقق هرمزگانی با حضور مسئولان و جامعه فرهنگ و هنر در بهشت زهرا بندرعباس برگزار شد. استاد منصور نعیمی متولد 29 تیرماه 1329 در بندرعباس است، وی در زمینه‌های شعر، قصه، سینما، عکاسی، مطبوعات، پژوهش مکتوب، سازه‌های بومی، آموزش عکاسی و فیلم‌سازی، داوری در چندین جشنواره و مسابقه عکاسی، تألیف کتاب فرهنگ جامع هرمزگان و نزدیک به...

هنرمندان برای فلسطین نقاشی‌هایی می‌کشند که اگر چه کودکان را از بمب‌ها نجات نداده و برای مردم فلسطین خانه‌های جدیدی به ارمغان نخواهد آورد اما نوعی تسلی خاطر برای دل داغدار آن‌ها و سبب افزایش آگاهی عمومی از شرایط دشوارشان خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: پرونده گنبد علویان برای ثبت در فهرست میراث جهان اسلام (آیسسکو) برای سال 2021 میلادی تدوین و ارسال شده است.

مجسمه‌های مفاخر ادبی ایران با هدف هویت بخشی بصری، احترام و گرامی‌داشت شعرا و اندیشمندان ایرانی، در کیش نصب می‌شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه در واکنش به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه گفت: سکوت جهانیان به خصوص برخی دولت‌های اسلامی در مقابل جنایات اسرائیل آن‌ها را وحشی‌تر می‌کند.

علیرضا مختارپور در همایش مجازی بین‌المللی پروژه ژان مونه گفت: امید داریم با برنامه‌ریزی برآمدمحور، دغدغه‌مندی کتابداران و ایده‌پردازی‌های منسجم، تجربه حساس فعال شدن کتابخانه عمومی نسبت به محدوده خدمتی خود از حیث مسائل اجتماعی، تجربه‌ای مفید در ایران واقع شده و بتواند یکی از پیشران‌های حرکت کتابخانه‌های عمومی ایران در دهه آینده را شکل دهد.

چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «منا» در کشور هلند میزبان چند فیلم ایرانی در بخش‌های مختلف رقابتی خواهد بود.

نسخه تصویری مسترکلاس «هانا پولاک» نامزد دریافت جایزه اسکار با عنوان «مستندسازی در شرایط بحران» امروز چهارشنبه 29 اردیبهشت‌ماه منتشر شد.

مسوولان نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن از برگزاری این نمایشگاه به صورت مجازی و فیزیکی خبر دادند.

گروه مسابقات و تفریحات رادیو صبا چند برنامه جدید را برای پخش از اول خرداد ماه تدارک دیده است.

معاون پشتیبانی و فناوری فرهنگی مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق با اشاره به تعداد ایده های ارسالی به این مرکز، از پذیرش چهار تیم ایده جدید در مرکز مذکور خبر داد.

حکومت عراق تمامی اتباع خود در داخل و خارج از کشور را که قبلا به خدمت احضار شده بودند، فراخواند. طبق گزارش‌های اداره کل بسیج و آمار وزارت دفاع عراق بیانیه‌ای منتشر کرده که در آن تمامی افرادی که قبلا به خدمت احضار شده بودند، دوباره به خدمت فراخوانده شده‌اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر با بیان اینکه از محل اعتبارات مدیریت بحران، اعتباری برای مرمت این بنا تخصیص پیدا نکرده است، گفت: از محل استانی و ردیف متوازن، 600 میلیون تومان اعتبار برای مرمت یخدان مصوب شد که از این مبلغ 210 میلیون تومان تخصیص یافت.

مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری هفدهمین طرح فصلی کتاب در بهار امسال خبر داد.

«حجم زایش موزه‌های جدید باعث شده که نتوان تصور دهه‌های پیش‌تر را از موزه در ایران داشت، چون در موجودیت موزه اعم از چیستی یا کارکردهای موزه نیز تغییراتی به وجود آمده است که تصور پیشین را شکسته است و نمی‌توان به آن تصور بسنده کرد.»