جمعه 7 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

نسخه مرمت‌شده فیلم سینمایی «گاو» اثر داریوش مهرجویی در مرکز فرهنگی ترنستوپیای برلین به نمایش درمی‌آید.

فیلم سینمایی «پدر» نماینده سینمای بلغارستان در بخش بهترین فیلم بین‌الملل اسکار، در سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درخواهد آمد.

نگاه اغلب روزنامه‌های جهان در روزهای گذشته به غزه است. جنگ اسرائیل و حماس و بمباران هوایی رژیم اشغالگر تا امروز دست‌کم 33 تن قربانی در نوار غزه داشته است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با بیان اینکه 9 میلیون نفر از طریق رسانه و فضای مجازی مسابقات بین‌المللی را دنبال کردند، گفت: برنامه شرکت‌کننده‌ها در 26 کشور دنیا ضبط شد؛ برگزاری مسابقات به این روش، باعث شد تا کیفیت تلاوت‌ها ارتقا یابد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در سخنانی در مراسم تقدیر از دستگاه‌های همکار در برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در سال 1399 تربیت قرآنی را عامل پیشگیری از آسیبهای اجتماعی همچون طلاق و اعتیاد دانست و تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از مضامین قرآنی طاغوت‌ستیزی و استکبارستیزی است.

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: شهدای معظم ما به هیچ دسته و جناح سیاسی تعلق ندارند و متعلق به انقلاب اسلامی، آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های اهل بیت (ع) هستند و جامعه ایثارگری نیز با چنین رویکردی در انتخابات حضور می‌یابد.

تهیه کننده «احضار» در پاسخ به پرسشی درباره تغییر احتمالی خط پایانی فیلمنامه و نسبت دادن این مساله به طولانی شدن روند ساخت قسمت پایانی، تاکید کرد: پایان بندی سریال «احضار» بر اساس سیناپسی که از قبل موجود بود، در حال تولید است. محمودرضا تخشید در عین حال درباره دیر به پخش رسیدن قسمت پایانی این سریال هم اظهار کرد: باید تعجیل در تولید کارها برای رساندن آنها به پخش را از پروژه ها گرفت.

پس از جدایی عباس یاری به‌عنوان دبیر و هوشنگ گلمکانی به عنوان سردبیر از مجله «فیلم» که در پی اختلاف با وارث مرحوم «مسعود مهرابی» اتفاق افتاد، حالا نخستین شماره از مجله «فیلم امروز» توسط آنها به صورت مجازی و چاپی منتشر شده است.

استاندار همدان گفت: تجلیل از جایگاه شهید مدنی تجلیل از جایگاه تمام خوبی‌ها است و باید با برگزاری آیین‌هایی از این قبیل، جوانان و نسل آینده، با ویژگی‌های این شهید بزرگوار آشنا شوند.

مراسم رونمایی از پنج کتاب صوتی «سواد مالی و تقویت ذهنیت کارآفرینی کودکان» برگزار می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مناسبت روز بزرگداشت عطار نیشابوری گفت: حکیم عمر خیام نیشابوری از نام‌آورترین و پرآوازه‌ترین شاعران پارسی زبان در جهان است، به‌گونه‌ای که نام او مترادف نام ایران و ایرانی و زبان فارسی است.

عصر شعر «لاله‌های دشت برچی» به مناسبت گرامیداشت یاد شهدای دانش‌آموز مکتب سیدالشهدای کابل به صورت مجازی برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی با اشاره به تقارن دهه کرامت و برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: این اتفاق و همزمانی، فرصتی برای تبلیغ و جلب مشارکت حداکثری مردم برای تعیین سرنوشت خودشان است.

غلامعلی حداد عادل در همایش مجازی «پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی» گفت: مردم با خواندن «شاهنامه» خودشان را در آن می‌بینند.

مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری رسانه‌های جمعی، خبرگزاری‌ها و سکوهای انتشار محتوا در فضای مجازی، انتشار 300 محصول فرهنگی و رسانه ای با موضوع سواد رسانه‌ای را از ابتدای اردیبهشت‌ماه جاری آغاز کرده است.

برنامه «تهران 20» امشب (دوشنبه 27 اردیبهشت ماه) به تبیین چالش های خطرات زبان فارسی می پردازد.