سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

فرهنگی خبرگزاری ایسنا

شهردار سنندج گفت: با هدف توسعه مراودات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و توسعه صنعت گردشگری با توجه به تشابهات و وجوه مشترکات خاص دو شهر سنندج و سلیمانیه، پیشنهاد خواهر خواندگی این دو شهر تقدیم شورای شهر شد و مورد تصویب اعضای شورای شهر سنندج قرار گرفت.

برج قابوس در شهرستان گنبد کاووس استان گلستان واقع شده، این برج تاریخی که بیش از 1000 سال قدمت دارد به عنوان بلندترین برج تمام آجری جهان نام گذاری شده است.

دانشیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت پس از طی شدن فرآیند ارتقاء و تکمیل از ابتدای قرن پانزدهم شمسی اجرایی می شود.

مدتی قبل به خبرگزاری ایسنا اطلاع داده شد که نورپردازی بازار هنر اصفهان تغییر کرده است. منبع این خبر اعلام کرد که طی این عملیات، لوسترهای سقف بازار که توسط مرحوم دکتر باقر آیت‌الله زاده شیرازی ویژه‌ی بازار هنر طراحی‌شده بود، برچیده شده و قرار است به‌زودی توسط آهن‌فروش، از محل بازار بیرون برده شود!

ما به خودروسازان نقد داریم که خودروهای 40 سال پیش را با تغییری جزیی مثلا در حد عوض کردن چراغ، به دست مردم می‌دهند ولی خودمان هم در کارمان همین رویه را داریم و اصلا نیاز مخاطب امروز را در نظر نمی‌گیریم.

دهمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت امروز به صورت مجازی آغاز به کار کرد.

هشتم شوال، سالروز غم‌انگیز تخریب حرم شریف ائمه بقیع (علیهم صلوات الله) به دست وهابیان آل‌سعود است. در این روز، تفکر ارتجاعی وهابی‌گری به بهانه برداشت غلط از دین، مضجع شریف و حرم نورانی ائمه بقیع (ع) و صحابه بزرگوار را ویران کردند و به خیال خود، سنت پیامبر (ص) را احیا کردند.

معاون فرهنگی هنری ستاد «فهما» با بیان اینکه امام راحل تربیت نسل جوان انقلابی را فتح الفتوح انقلاب دانست، اظهار کرد: تربیت نسل جوان از فیلم‌سازان در گام دوم انقلاب می‌تواند از دستاوردهای جشنواره طنین در راستای این فتح الفتوح باشد.

وقتی که دست‌هایم را می‌بستند به افسر بعثی گفتم یکی از همرزمانم مجروح شده و در آن سنگر است اجازه دهید او را بیاوریم. با حرکت دست سنگر را به آن‌ها نشان دادم ولی آن‌ها با نارنجک سنگر را نشانه گرفتند و آن رزمنده را شهید کردند.

محمدرضا شمس با بیان این‌که آماده مواجهه با بحران کرونا نبودیم، می‌گوید: این اپیدمی به ما حمله کرد و خلع سلاح شدیم، زمانی هم که خلع سلاح شوید، نمی‌توانید کاری کنید.

شاید تا به‌حال هرچه درباره آثار هنری خوانده‌اید یا از اوصاف آن‌ها شنیده‌اید، بخت دیدنش را داشته‌اید یا با جست‌وجویی کوتاه، تصاویر و ویدئوهایی از آنها پیدا کرده‌اید. از نقاشی‌های قرن هفدهم و هجدهم میلادی گرفته تا پیکره‌های سنگی و فلزی کوچک و بزرگی که یا در موزه‌ها جا خوش کرده اند یا در کنار بناهایی نیمه‌ویران و متروکه برجای مانده‌اند و همچنان دیدنی و جذاب هستند؛ اما آنچه امروز از فرهنگ...

محمد دلاوری با تاکید بر لزوم راستی، درستی و صداقت در گفته های مجری های تلویزیونی، معتقد است: مجری یا خبرنگاری که نمی‌خواهد آب در دلش تکان بخورد، دیگر کار رسانه‌ای حرفه‌ای نمی‌کند، بلکه فقط صفحات روزنامه‌ها، خبرگزاری ها و برنامه‌های تلویزیونی را پر می کند.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه جهرم گفت: یک نشست ادبی در بزرگداشت حکیم عمر خیام، به میزبانی دانشگاه جهرم و به شکل برخط برگزار خواهد شد.

در پنل چهارم کنفرانس بین‌المللی «پژوهش‌های نشر» که با موضوع «ترجمه و توسعه فرهنگی» برگزار شد، استاد دانشگاه ادیان و مذاهب به مسائل و کژکاری‌های آثار ترجمه در ایران پرداخت و استاد دانشکده الهیات دانشگاه شهید بهشتی نیز به وظایف اخلاقی مترجم در قبال خود و مخاطبان اشاره کرد.

همایش بین‌المللی «ایران و تمدن‌سازی جهانی - سلسله گفت‌وگوهای جهانی ایران‌شناسی در سده پانزدهم»، با بررسی جایگاه تمدن ایرانی و تأثیر این تمدن بزرگ در قیاس با دیگر تمدن‌های جهانی، در آستانه روز ملی ایران‌شناسی برگزار شد.

معاون سیما در پیامی درگذشت امیر نظری مجری کارشناس برنامه های سلامت را تسلیت گفت.